جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آنچه در این مقاله می‌خوانید

اصفهان، خیابان سجاد، چهارراه سپهسالار ، خیابان ارباب، دومین دوربرگردان، ساختمان مهر، طبقه اول، دفتر حفاظتی کیمیا

مشاوره قبل خرید و استعلام قیمت انواع درب: 09131085560 - 03136633011 - 03136633010

نصب کرکره برقی در اصفهان
فهرست مطالب

در این مقاله به آموزش صفر تا صد مراحل نصب کرکره برقی و آموزش تئوری نصب انواع موتورهای ساید، توبلار و سانترال در در کرکره ای پارکینگی در اصفهان می پردازیم. درب برقی کرکره ای پارکینگی به دلیل داشتن مدل های متنوع، زیبا و امکان چاپ طرح دلخواه بر روی تیغه و یا حتی چسباندن استیکرهای مخصوص ضد سایش مورد استقبال در مصارف متفاوتی از جمله ساختمان های مسکونی، شرکت ها، ادارات، و بسیاری از مراکز بزرگ تجاری قرار گرفته است.

در صورت نصب در کرکره ای پارکینگی توسط افراد غیر متخصص علاوه بر این که طول عمر موتور و تیغه کاهش می یابد. به علت رعایت نکردن نکات ریز و تخصصی که در روند حرکت درب تاثیر به سزایی دارد شما را متحمل پرداخت هزینه بیشتری خواهد کرد. در ابتدا به معرفی انواع ابزارآلات نصب کرکره برقی پارکینگی و سپس مراحل نصب کرکره اتوماتیک را برای شما بیان می کنیم.

ابزارآلات نصب کرکره برقی

ابزار اصلی و کلیدی نصب در اتوماتیک
دستگاه جوش (۲۰۰ آمپر) ترانس یا اینورتر دستگاه برشکاری (فرز) آهنبری و سنگبری
دریل قوی و مناسب بهمراه انواع مته ها جهت سوراخکاری دریل تخریب گر (هیلتی، بتون کن به همراه انواع مته ها)
فنر سیم کشی متر و خط کش
تراز کابل و سیم به متراژ مورد نیاز
پلیت به ارتفاع ۱۰ سانتیمتر و به طول مورد نیاز و میله گرد

 برای راحتی نصب در برقی پارکینگی باید از ابزار مناسب استفاده کنیم که ابزار نصب شامل ابزار آلات اصلی نصب و همچنین ابزار کمکی نیز برای نصب لازم داریم . در این مقاله به معرفی این ابزار می پردازیم.

ابزار کمکی درب اتوماتیک
آچار فرانسه انواع آچار تخت
انبر قفلی فازمتر
گونیا سیم چین
انبردست آچار آلن
شاقول پیچ و رول پلاک
نردبان دستگاه پرچ کن و میخ پرچ ۴ به ۱۰ به تعداد مورد نیاز
انواع پیچ های خودکار آهن و چوب شلنگ مخصوص کار شلنگ تراز به طول بیشتر از ۵ متر
مداد ، خودکار و ماژیک جعبه کمک های اولیه
پیچ گوشتی های دوسو و چهارسو در اندازه های مختلف چکش و قلم

 مراحل نصب کرکره برقی

برای نصب در کرکره برقی پارکینگی پس از جک کردن محل و اطمینان از آمادگی قبل از نصب، طبق سلسله مراتب ذیل مراحل نصب کرکره برقی را انجام دهید.

زیر ساخت و نصب پروفیل درب کرکره ای ( آهن کشی )

با توجه به این که کلیه حرکت ها و وزن درب اتوماتیک کرکره ای در قسمت بالای درب قرار دارد لازم است زیر ساخت مطلوب برای آن ایجاد شود. معمولا برای انجام این کار بایستی دو شاخه قوطی در سمت راست و چپ در برقی قرار بگیرد. ابعاد پروفیل به این صورت است که به طول ۴×۴ سانتیمتر و ارتفاع آن نیز دو طرف درب در نظر گرفته می شود. مهم ترین مورد قبل از نصب پروفیل در در کرکره ای پارکینگی زیر ساخت درب می باشد.

اگر زیر ساخت اصولی نباشد امکان جابجایی و یا حتی سقوط کرکره وجود دارد. معمولا جهت زیرسازی یا از قبل در کف زمین و داخل ستون ها صفحه بیس پلیت کاشته شده و یا از طریق کاشت رول بولت مکانیکی زیر بنای ایده آلی جهت نصب پروفیل درب کرکره ای پارکینگ را ایجاد نمایید. مهمترین نکته جهت نصب پروفیل ها که به صورت عمودی قرار می گیرد، تراز کار کردن آن از دو طرف می باشد که در گذشته با استفاده از شاقل و در حال حاضر با ابزار آلات مدرن مانند تراز لیزری انجام می گردد.

پس از عمود قرار دادن پروفیل و تراز کردن درب اقدام به جوشکاری و پس از این که از تراز بودن در برقی اطمینان حاصل کردیم جوشکاری اصلی و استحکام لازم در پروفیل اتصال آن با زیر ساخت انجام می گردد.

نصب صفحه پلیت درب برقی

پس از نصب پروفیل و انجام آهنکشی به صورت اصولی طبق توضیحات مرحله قبل، اقدام به نصب صفحه پلیت در قسمت بالای درب می نمایید. معمولا برای نصب یک دهنه درب اتوماتیک کرکره ای پارکینگی به دو عدد صفحه پلیت نیازمندیم . یک صفحه برای قرار گرفتن موتور ساید یا توبلار می باشد. صفحه دیگر برای قرار گرفتن یاتاقان یا هرزگرد می باشد.

لازم به ذکر است در موتورهای سانترال که قدیمی و منسوخ شده در هر دو طرف صفحه ها ناودانی نصب می شد که لوله و کاسه فنرها روی آن قرار می گرفته و موتور در وسط لوله نصب می گردید. مهمترین نکته برای نصب صفحه پلیت ها در درجه اول تراز کردن آن می باشد. به این نحو که هر دو صفحه باید در یک خط تراز قرار گیرد و معمولا زیر صفحه ها را هم تراز می کنند. و به قسمت بالای آهنکشی با جوشکاری اتصال می دهند.

در گذشته تراز کردن درب را به وسیله شیلنگ و تراز انجام می دادند ولی در حال حاضر با لیزری انجام می گردد. یکی دیگر از نکات مهم برای نصب صفحه ها در کرکره برقی پارکینگی، رعایت فاصله آن از سقف و ستون می باشد که فرمول آن نسبت به نوع موتور و نوع تسمه ها متفاوت است. در مورد موتور بهتر است به راهنمای نصب موتور که معمولا بر روی کاتالوگ موتورها وجود دارد مراجعه شود.

در مورد تیغه ها به نسبت ضخامت تیغه ها و دور دایره لوله درام هنگام جمع شدن، فاصله آن با سقف محاسبه و با افزایش ۴ سانت باد خور در نظر گرفته و نصب شود. این مورد کاملا تخصصی بوده و بهتر است از تجربه نصاب مجرب استفاده شود. در مرحله بعدی پس از نصب صفحه پلیت نیاز به لوله درام یا همان شفت می باشد. به نسبت نوع موتور نصب های کرکره پارکینگی متفاوت می باشد. دفتر حفاظتی کیمیا در زمینه نصب درب برقی پارکینگی در اصفهان با مشاوره رایگان و بهره مندی از بهترین نصاب ها در خدمت شما عزیزان می باشد.

نصب کرکره برقی موتور ساید

برای نصب درب اتوماتیک کرکره ای با موتور ساید، در طرف مخالف موتور یک عدد یاتاقان قرار می گیرد که معمولا در موتورهای ساید تمامی لوازم و یراق مورد نیاز بر روی موتور وجود دارد. برای نصب یاتاقان به واشر نیاز داریم که در جعبه یراق موتور دو عدد واشر بزرگ به قطر دایره بیرونی ۱۰ سانت قرار دارد. ولی فقط  یک عدد از آن ها را ۸ سانت داخل لوله قرار می دهیم و با استفاده از جوشکاری محکم می کنیم.

سپس یک عدد شفت به طول حدود ۱۵ سانت و قطر حدودا ۳ سانت که در جعبه یراق موتور موجود است را برداشته و سر شفت را داخل قسمت میانی واشر بزرگ که داخل لوله نصب کرده ایم قرار می دهیم. واشر دوم را روی شفت و داخل لوله لب به لب انتهای لوله قرار داده و از طریق جوشکاری اتصال خود را محکم می کنیم. بعد در سر شفت بلبرینگ را قرار داده و محکم می کنیم.

این بلبرینگ را داخل نیم دایره ای که قبلا تعبیه شده و در صفحه پلیت جانمایی و متصل کرده ایم، قرار داده و نیم دایره دوم را روی بلبرینگ نصب می کنیم. در طرف دیگر و بر روی صفحه پلیت مربوط به موتور در پارکینگ، جای قرار دادن سمت دیگر لوله وجود دارد. در ابتدا یراق مربوط به آن را در سمت دیگر لوله درام نصب کرده و سپس داخل آن قرار می دهیم. لازم به ذکر است که موقع نصب لوله درام باید اول قسمتی که موتور هست را جا بزنیم و سپس قسمت مخالف را که بلبرینگ می باشد در جای خود قرار دهیم.

 آموزش نصب کرکره برقی با موتور توبلار

در زمینه نصب در برقی کرکره ای پارکینگ با موتور توبلار پس از نصب صفحه پلیت به صورت اصولی که به شما اموزش دادیم. ابتدا موتور را از یک طرف لوله درام، داخل شفت قرار داده و فیکس می کنیم. سپس در سمت دیگر لوله اقدام به نصب ایندکپ می نماییم . بعد از این مرحله لوله را ابتدا از سمت راست موتور، داخل جای خود قرار داده و سمت دیگر لوله که هرزگرد قرار دارد را سر جای خود قرار می دهیم، و ضامن آن را نصب می کنیم.

معمولا در موتورهای توبلار یراق به صورت جداگانه تهیه می شود و بر روی موتور موجود نمی باشد. همچنین برای نصب در برقی کرکره ای پارکینگی با موتور توبلار می توان به جای ایندکت از یاتاقان های موجود در موتور ساید نیز در قسمت مخالف موتور استفاده کرد. از لحاظ قیمت درب کرکره ای پارکینگ با موتور توبلار مناسب تر از درب اتوماتیک کرکره ای با موتور ساید و سانترال می باشد.

نصب موتور سانترال روی کرکره برقی

در موتورهای سانترال، ابتدا موتور را در وسط شفت و فنر قرار داده و نصب می کنید. سپس صفحه پلیت ها را که ضخامت بیشتری نسبت به صفحه های موتور ساید و توبلار دارد را در جای خود نصب نموده و برای قرار دادن شفت بر روی هر طرف از صفحه ها یک عدد ناودانی ۸ به طول ۱۵ سانت و به صورت افقی نصب و جوش می دهیم. این ناودانی ها جایگاه لوله درام ما بوده که پس از محکم نمودن آن بر روی صفحه پلیت لوله را بر روی کف ناودانی  داخل گودی آن قرار داده و به آن پیچ کرده و فیکس می نمایید.

نصب تیغه درب روی لوله درام ( شفت )

برای نصب تیغه کرکره برقی پارکینگی باید ۴ یا ۵ عدد از تیغه ها را جدا کرده و به صورت تراز و در یک خط بر روی شفت قرار دهید. بهتر است برای نصب تیغه بر روی لوله درام از تیغه  ابتدایی مخصوص که با سایر تیغه ها فرق دارد استفاده شود. تیغه های ابتدایی مخصوص ضخامت بیشتری  نسبت به سایر تیغه ها دارند و جای پیچ بر روی آن طراحی شده که برای چرخش و قرار گرفتن تیغه های بعدی بر روی آن برجستگی سر پیچ ایجاد مزاحمت ننماید.

همچنین تیغه های ابتدایی حالت ( Aerodynamics ) یا همان هلال مانند که در ابتدای آن وجود دارد باعث سهولت در چرخش تیغه ها در دورهای بعدی می گردد. پس از قرار دادن تیغه ابتدایی و بقیه تیغه ها بر روی لوله و پیچ و فیکس کردن آن بر روی شفت به صورت کشابی سایر تیغه ها را در دسته های ۵ یا ۶ عددی به تیغه های اولیه اضافه کنید. سپس درپوش یا به اصطلاح تخصصی کپس را بر روی آن ثابت می کنیم تا به دسته آخر که تیغه انتهایی به همراه لاستیک انتهایی بر روی آن قرار دارد برسیم.

پس از تکمیل و نصب همه تیغه ها و قرار دادن درپوش و تست کردن و مطمئن شدن از محکم بودن لبه ها در جای خود به سراغ مرحله بعدی می رویم. البته قیمت تیغه کرکره برقی پارکینگ با وجود تیغه ابتدایی و انتهایی مناسب و مخصوص بیشتر از تیغه کرکره ای اتوماتیک بدون ابتدایی مخصوص می باشد.

نصب ریل کرکره برقی

پس از نصب تیغه کرکره های پارکینگی، به کمک موتور تیغه ها را به سمت بالا و به دور لوله درام هدایت می کنیم و با تنظیم میکروسویچ جای تیغه ها را در قسمت بالا و پایین تنظیم می نماییم. هنگامی که تیغه ها همگی به دور لوله و در بالای دهانه قرار دارد ریل ها را که قبلا با ارتفاع مناسب درب آماده کرده ایم بالای آن به صورت هلالی فرم داده و بر روی پروفیل هایی که قبلا آهنکشی کرده ایم قرار داده و پیچ می کنیم. ریل ها انواع و اقسام مختلفی دارند که عمده ترین آن ها ریل فولادی و ریل آلومینیومی هستند.

ریل فولادی با عمق ۶ تا ۸ ، ۱۰ و ۱۲ سانت و ضخامت متفاوت وجود دارند. عمق ریل های آلومینیومی مختلف است، این ریل قابلیت جوش دادن به پروفیل را ندارد و حتما باید پیچ شود. نوع مرغوب و مناسب آن ریل صنعتی می باشد که یک قوطی در کف ریل وجود دارد، و کلگی پیچ داخل آن قرار می گیرد تا هنگام حرکت تیغه ها داخل ریل مزاحمتی برای لبه ها ایجاد نکند. قیمت ریل در کرکره ای پارکینگی با این مشخصات گران تر از ریل های معمولی و آکونومی می باشد. به این نوع ریل ها در اصطلاح تخصصی آکس دار یا ریل های قوطی دار نیز گفته می شود.

نصب برد کرکره اتوماتیک

برای نصب برد مدار فرمان کرکره برقی  به نکات ذیل توجه کنید.

  •  جهت برق ورودی فاز و نول را که وصل کردید حتما earth  را هم وصل کنید.
  •  صفحه برد را بر روی دیوار یا جای مناسب نصب و فیکس نمایید و از رها کردن برد در کنار موتور کرکره برقی جدا خودداری کنید زیرا به سوکت ها فشار آمده و دچار قطعی سوکت و در نتیجه کار نکردن درب و یا حتی برق گرفتگی می شود
  • برد کرکره اتوماتیک را در جای مناسبی که دسترسی به آن امکان پذیر باشد نصب کنید زیرا بعد از تکمیل پروژه جهت تنظیمات و کد دهی ریموت به آن نیاز دارید.
  • جهت امنیت و جلوگیری از سرقت دقت بفرمایید که برد مدار فرمان کرکره برقی داخل محل، نصب شود و از قرار دادن آن بیرون از فروشگاه اجتناب کنید.
  •  رسیور را در محلی قرار دهید که در معرض باران و گرد و خاک نباشد، که باعث خرابی و برق گرفتگی نگردد.
  • از قرار گرفتن سوکت های درب برقی به طور کامل داخل جای خود و فعال شدن ضامن سوکت اطمینان حاصل فرمایید.

نصب چشمی کرکره برقی

در اکثر موارد نیاز به نصب چشم درب کرکره ای پارکینگی نداریم خصوصا در مغازه ها ولی در صورت لزوم برای نصب چشم در برقی پارکینگ و موارد مشابه نیاز به نصب چشم خطی یا فتوسل جهت برخورد احتمالی هنگام پایین آمدن کرکره اتوماتیک می باشد. برای نصب باید ابتدا از رسیوری که قابلیت نصب چشم را دارد استفاده کنیم. سپس اقدام به سیم کشی نمایید. مهم ترین نکته برای نصب چشم در کرکره ای تراز بودن چشم های کرکره برقی می باشد. به این معنی که در هر دو طرف چشم باید دقیقا روبروی هم در یک راستا قرار گیرد که دید خطی مستقیم به یک دیگر داشته باشند.

نکته دیگر این که سعی کنیم چشم را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهیم. چشم درب اتوماتیک کرکره ای همان نوع استفاده شده در درب های برقی پارکینگی در درب ریلی یا درب اتوماتیک بازویی می باشد و هیچ فرقی ندارد.

قفل کرکره برقی

نصب قفل کرکره برقی بهتر است در هنگام نصب در برقی پارکینگ انجام شود ولی در صورتی که شما قبلا درب کرکره ای را نصب کرده اید و اکنون نیاز به قفل دارید، به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. با توجه به تنوع در انواع قفل برقی در مقاله ای دیگر مجزا و مفصل در مورد آن توضیح داده ایم .

سخن پایانی

در این مقاله صفر تا صد نصب کرکره برقی پارکینگی را که شامل ( نصب پروفیل، صفحه پلیت، شفت و نصب تیغه، ریل و برد ) می باشد را برای شما عزیزان توضیح دادیم. تمامی آموزش مذکور توسط دفتر حفاظتی کیمیا با تجربه و مسلط به در کرکره ای پارکینگی در اصفهان بیان شده و شما به راحتی و با اطمینان خاطر می توانید از این تجربیات نهایت استفاده را ببرید. بنابراین تمام مراحل نصب کرکره برقی باید توسط نصاب حرفه ای به صورت صحیح انجام پذیرد.

دفترحفاظتی کیمیا بیش از دو دهه تجربه در زمینه فروش، نصب و خدمات انواع درب اتوماتیک در اصفهان آماده ارائه خدمت و مشاوره رایگان در زمینه خرید و نصب درب اتوماتیک در اصفهان و ارائه بهترین قیمت درب اتوماتیک اصفهان می باشد. درصورت نیاز برای استعلام بهترین قیمت ها با شماره ۱۱-۳۶۶۳۳۰۱۰-۰۳۱ ویا ۰۹۱۳۱۰۸۵۵۶۰ تماس حاصل فرمایید.

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *