جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای به چه صورت انجام می شود. ممکن است درب اتوماتیک مشکلات مکانیکی و یا سیستمی داشته باشد. برای عیب یابی درب برقی شیشه ای در اصفهان نوع ایراد را پیدا کنید. سپس مراحل عیب یابی در برقی شیشه ای را که به شرح زیر است انجام دهید.

 عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای  

عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای
رفع مشکل درب برقی شیشه ای

در مرحله اول نیاز به تشخیص دلیل مشکل به وجود آمده برای برطرف کردن مشکل و عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای است.

منبع تغذیه درب برقی اهمیت بسیار زیادی در عملکرد درست درب دارد. مطمئن شوید که منبع تغذیه الکتریکی که شامل باتری یا برق شهری می باشد درست کار می‌کند. از قطعات الکتریکی و مکانیکی محافظت کنید. اگر از باتری استفاده می کنید وضعیت شارژ باتری را بررسی کنید. ولتاژ برق را جک کنید زیرا ممکن است نوسانات غیر معمول باعث ایجاد مشکلاتی در عملکرد درب شود.

عملکرد غلطک ها و تسمه ها در درب برقی انتقال حرکت از موتور به درب است. برای بررسی ادوات مکانیکی به شکل ظاهری غلطک ها و تسمه ها دقت کنید و از سلامت ظاهری و حرکت درست غلطک و تسمه در ریل ها و عدم وجود هر گونه مانع، خراش بر روی تسمه ها و هر مشکل ظاهری دیگر مطمئن شوید. همچنین ببینید تسمه به درستی بر روی موتور و غلطک ها نصب شده است و اتصالات آن ها محکم هستند یا خیر.

برای عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای بررسی کنید که کلیدها و کنترل‌های درب، از جمله ریموت کنترل، کلیدهای دستی و اکسس کنترل ها به درستی سیگنال‌ها را به درب اتوماتیک ارسال می کنند یا خیر؟

اگر درب دارای قفل‌های ایمنی است، اطمینان حاصل کنید که باعث اختلال در حرکت درب نمی شود. همچنین بررسی کنید که هیچ قطعه‌ای در مسیر حرکت درب نیست که مانع حرکت شود.

مطمئن شوید که موتور و سیستم‌های حرکتی مانند ریل‌ها، دستگیره‌ها و چرخ‌ها هیچ مشکلی در حرکت درب به وجود نیاورند.

اگر درب اتوماتیک دارای سیستم حسگرها برای شناسایی موانع و افراد در مسیر حرکت در برقی شیشه ای برای عدم برخورد با درب است، از تمیز بودن و به درستی کار کردن حسگر مطمئن شوید زیرا در نحوه باز و بسته شدن درب تاثیر به سزایی دارد.

اگر هیچ یک از مراحل قبلی مشکلی را حل نکردند، سیم‌ها و اتصالات بین قطعات مختلف را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه اتصالات به درستی انجام شده و هیچ کابلی قطع و یا خراب نیست. با توجه به پیچیدگی و تنوع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای، ممکن است برای عیب‌یابی و رفع مشکل به کمک یک تکنسین ماهر نیاز باشید.

علت باز نشدن درب اتوماتیک شیشه ای

باز نشدن درب اتوماتیک شیشه ای ممکن است دلایل متفاوتی ( مکانیکی و یا الکتریکی ) داشته باشد. در زیر برخی از علت های باز نشدن درب اتوماتیک شیشه ای را مرحله به مرحله توضیح داده ایم که اگر با دقت به آن توجه کنید با اقدامات شرح داده شده می توانید دلیل باز نشدن در برقی شیشه ای را بیابید و مشکل درب اتوماتیک را حل کنید.

در ابتدا برق دستگاه را قطع کنید، سپس درب را با دست باز کنید. این سوال را با دقت پاسخ دهید. آیا درب  به راحتی تا آخر باز و سپس بسته می شود؟ اگر درب روان بود و موقع باز و بسته شدن با استفاده از نیروی محرکه دستی مشکلی نداشت به احتمال زیاد مشکل مکانیکی ندارد و در برقی از نظر الکترونیکی ایراد دارد.

اگر درب در هنگام باز و بسته شدن گیر کرد، چک کنید و ببینید به کجا گیر می کند و مشکل به وجود آمده را حل کنید و سپس برق را وصل کنید. اگر درب روان بود و مشکل مکانیکی نداشت، درب را تا انتها ببندید و برق دستگاه را وصل کنید. پس از وصل برق، در را به صورت آهسته یک یا دو مرتبه باز و بسته کنید ( این عمل برای ریست شدن دستگاه و بازگشت به حالت اولیه می باشد ) در صورتی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد درب دوباره به حالت اولیه باز می گردد.

ولی در صورت باز نشدن درب اتوماتیک شیشه ای به احتمال زیاد مشکل خرابی مدار فرمان و یا موتور وجود دارد. اگر درب آهسته باز و بسته شد ولی وقتی جلوی درب می روید باز نمی شود به احتمال زیاد ایراد از چشم درب برقی شیشه ای می باشد که باید چشمی یا فتوسل را چک کنید و در صورت نیاز رفع عیب نمائید.

علت بسته نشدن درب اتوماتیک شیشه ای   

در زیر علت بسته نشدن درب اتوماتیک شیشه ای را که ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد را بررسی می نماییم. در ابتدا برق دستگاه را قطع می کنیم و درب را به صورت دستی تا انتها می بندیم سپس برق دستگاه را وصل می کنیم، اگر پس از انجام این کار درب باز شد و دیگر بسته نشد احتمال اولیه این است که مشکل از نیم پرده ای یا چشم خطی دستگاه می باشد.

به این موضوع دقت کنید که اگر شخص یا شیئی بین درب قرار گرفته باشد، درب بسته نمی شود زیرا عملکرد چشمی عدم برخورد با مانع است. پس توجه داشته باشید که مانعی بین درب قرار نگرفته باشد.

چشمی درب اتوماتیک شیشه ای ( مهم ترین دلیل بسته نشدن درب برقی شیشه ای )

اگر از چشم خطی برای در برقی استفاده شده باشد اول بررسی کنید که آیا روی چشم کثیف نشده باشد و یا چیزی روی آن قرار نگرفته باشد. در این صورت باید چشمی درب را کاملا تمیز کنید. در مرحله بعدی دقت کنید که چشم ها دقیقا روبروی هم قرار گرفته باشند در غیر این صورت چشم را به موازات و روبروی هم تنظیم کنید.

عیب یابی چشم پرده ای درب اتوماتیک شیشه ای

چشم حرکتی ، پرده‌ای در درب اتوماتیک شیشه‌ای معمولاً به منظور شناسایی حرکت‌ها و مانع‌ها در مسیر درب استفاده می‌شود. اگر سنسور پرده‌ای در درب برقی شیشه‌ای مشکل داشته باشد، ممکن است عملکرد درب مختل شود و نیاز به عیب‌یابی داشته باشد.

سنسورهای پرده ای درب اتوماتیک شیشه ای، ترکیبی از چشم حرکتی و پرده ای هستند که در قسمت بالای درب نصب می شوند. در درب هایی که چشم پرده ای بر روی آن نصب شده است یک عدد چشم کوچک که حرکتی نام دارد در یک سمت درب و یک عدد چشم بزرگتر به نام چشم حرکتی، پرده ای در بالای سمت دیگر درب قرار دارد.

  1. تمیز کردن و تنظیم موقعیت چشم حرکتی، پرده ای : برای عیب یابی چشم حرکتی، پرده ای درب شیشه ای، درب قاب چشم را باز کنید و سپس سوکت سنسور را جدا کنید. اگر بعد از جدا کردن سوکت چشم درب بسته شد مشکل از چشم است که باید آن را تمیز کنید.
  2. مشکل تنظیمات چشم پرده ای درب برقی شیشه ای : وارد تنظیمات سنسور شوید. ( به این نکته توجه کنید که با توجه به انواع مختلف چشم ها تنظیمات نیز متفاوت است.) حساست یا زاویه دید را تنظیم کنید. اگر گرد و غبار یا اشیاء دیگر در مسیر چشم حرکتی وجود دارد باعث عدم تشخیص حرکت می شود.
  3. عیب یابی نرم افزاری درب برقی شیشه ای : در برخی از موارد، مشکلات نرم‌افزاری می‌تواند باعث عدم عملکرد درست چشم حرکتی شود. اگر امکان دارد، نرم‌افزار مربوط به چشم حرکتی را بررسی کنید و به روزرسانی یا بازنشانی کنید.

اگر پس از انجام مراحل فوق همچنان مشکل بسته نشدن درب وجود دارد، بهتر است با تکنسین متخصص یا خدمات پس از فروش تماس بگیرید تا مشکل را بررسی کرده و راه حل مناسب را ارائه دهند.

دلیل بسته نشدن درب اتوماتیک شیشه ای کشویی

علت بسته نشدن درب اتوماتیک شیشه‌ای کشویی می‌تواند متنوع باشد. در زیر به برخی از دلایل ممکن برای این مشکل اشاره می‌کنم:

سنسورهای ایمنی درب اتوماتیک یک زمانی (معمولا 60 ثانیه) را محاسبه می کنند و اگر جسمی در آن مدت حرکت نکرد آن را به عنوان پس زمینه شناسایی می کنند. در این هنگام اگر جسم به صورت ناگهانی حذف شود سنسور به بیش از 60 ثانیه زمان نیاز دارد تا شیء را نا دیده بگیرد و در برقی را ببندد. به همین دلیل در اماکن شلوغ و پر تردد که رفت و آمد از درب اتوماتیک کشویی بسیار بالا است معمولا طول می کشد تا درب بسته شود. برای این که از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنید می توانید 1- ترافیک درب ورودی را برای مدت زمانی بیش از 60 ثانیه متوقف کنید. 2- درب را ریست کنید.

کلام آخر

در مقاله عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای بررسی کردیم که ابتدا چگونه از وضعیت منبع تغذیه درب اطمینان حاصل کنید. سپس غلطک ها، تسمه ها و ریل های درب برقی را جک کنید و اگر گرد و غبار و یا مانع و یا خرابی و مشکلی داشت آن ایراد را برطرف کنید. عملکرد درب را بررسی کنید و از درستی و بدون مشکل باز شدن و یا بسته شدن درب برقی شیشه ای خود مطمئن شوید.

اگر نتوانستید عیب درب برقی شیشه ای را حل کنید یا مشکل پیچیده‌تری وجود دارد، بهتر است با یک تکنسین متخصص مشورت کنید. دفتر حفاظتی کیمیا با دانش فنی خود به شما کمک می کنند تا مشکل را رفع کنید. در صورت نیاز برای بهره مندی از این نوع خدمات در زمینه خرید و فروش درب اتوماتیک در اصفهان و یا استعلام بهترین قیمت ها با شماره 11-36633010-031 و یا 09131085560 تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهی به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
برای دریافت مشاوره و استعلام قیمت انواع در برقی تنها کافیست با ما در تماس باشید.
👋 سلام؛چطور میتونم کمک کنم؟