جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انواع فریم و سنسور درب اتوماتیک شیشه ای

آدرس دفتر و نمایشگاه

اصفهان، خیابان سجاد، چهارراه سپهسالار ، خیابان ارباب، دومین دوربرگردان، ساختمان مهر، طبقه اول، دفتر حفاظتی کیمیا

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اصفهان، خیابان سجاد، چهارراه سپهسالار ، خیابان ارباب، دومین دوربرگردان، ساختمان مهر، طبقه اول، دفتر حفاظتی کیمیا

مشاوره قبل خرید و استعلام قیمت انواع درب: 09131085560 - 03136633011 - 03136633010

انواع فریم و سنسور درب اتوماتیک شیشه ای
فهرست مطالب

انواع فریم و سنسور درب اتوماتیک شیشه ای

در این مقاله به معرفی انواع فریم و سنسور درب اتوماتیک شیشه ای می پردازیم. در بدو ورود به فروشگاه های بزرگ، رستوران، هتل، اداره، بانک، بیمارستان و….اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند، میزان زیبایی درب ورودی آن مکان است که می توان گفت فریم درب اتوماتیک شیشه ای تاثیر بسزایی در زیبایی درب ورودی دارد و می تواند حس خوشایندی از آن مکان به شما منتقل کند.

 لازم به ذکر است تمامی مطالب ارائه شده بر گرفته از تجربیات دفتر حفاظتی کیمیا ارائه دهنده درب اتوماتیک شیشه ای در اصفهان با حدود بیست سال سابقه کاملا تجربی است و کپی برداری نمی باشد.

انواع فریم درب اتوماتیک شیشه ای

انواع فریم درب اتوماتیک شیشه ای

  • در برقی شیشه ای فریم لس
  • در برقی شیشه ای فریم دار

فریم در برقی شیشه ای انواع متفاوتی از نظر جنس، ضخامت، رنگ و طرح، وزن و ابعاد دارد که به بررسی آن می پردازیم که شما بتوانید در هنگام خرید فریم و سنسور درب ورودی انتخاب مناسبی داشته باشید. فریم درب اتوماتیک شیشه ای به صورت تک پل یا دو پل مورد استفاده قرار می گیرد. فریم درب اتوماتیک شیشه ای از نظر رنگ تنوع بسیار زیادی دارد که شما با مراجعه به دفتر حفاظتی کیمیا و گرفتن مشاوره از کادر فنی ما می توانید بهترین و مناسب ترین رنگ را نسبت به محیط انتخاب کنید.

مقایسه انواع اجزا درب اتوماتیک شیشه ای

 درب اتوماتیک شیشه ای فریم لس

شاخصه اصلی درب اتوماتیک شیشه ای فریم لس این است که هیچ نوع پروفیلی دور شیشه قرار نمی گیرد. در برقی شیشه ای قریملس با استفاده از یراقی مخصوص که در قسمت بالای شیشه سکوریت جا سازی می شود و به هنگرها ( غلطک های بالای درب که روی ریل حرکت می کند. ) وصل می شود و حرکت شیشه ها کنترل می گردد.

مزایای در برقی شیشه ای فریم لس  معایب در برقی شیشه ای فریم لس
با توجه به این که از پروفیل در بین شیشه ها استفاده نشده است، ویو و دید بهتری به آن مکان وجود دارد. ایمنی کمتر و درز بندی کمتر نسبت به نوع فریم دار
کم هزینه تر بودن آن نسبت به نوع فریم دار می باشد.

درب اتوماتیک شیشه ای فریم دار

درب اتوماتیک شیشه ای فریم دار کاربرد بسیار بیشتری نسبت به نوع فریملس دارد. درب شیشه ای فریم دار که نوعی پروفیل آلومینیوم ضد ضربه دور هر شیشه مانند یک قاب قرار می گیرد و کاربرد آن محافظت از شیشه، شکیل نشان دادن شیشه برقی، درز بندی و کنترل درب در هنگام حرکت می باشد.

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای فریم دار
درز بندی کامل  –  ایمنی بالا –  شکل دادن به ورودی

فریم در برقی شیشه ای

معمولا فریم های درب اتوماتیک شیشه ای از جنس یا زیر ساخت آلومینیوم هستند و در مقابل اکسیده شدن مقاومت دارند و شامل انواع مختلف هستند که در ذیل به توضیح در مورد انواع آن می پردازیم.

  1. فریم الکترواستاتیک درب اتوماتیک
  2. فریم آنادایز درب اتوماتیک
  3. فریم استیل درب اتوماتیک

فریم الکترو استاتیک در برقی شیشه ای 

فریم آلومینیوم در برقی شیشه ای که با پوشش رنگ الکترواستاتیک می باشد. رنگ الکترواستاتیک ( رنگ پودری ) در برقی شیشه ای نوعی رنگ پودری است که داخل کوره ذوب می شود و روی آلومینیوم استقامت بسیار خوبی دارد. نوع خاص دیگری از رنگ الکترواستاتیک رنگ دکورال است که بیشتر از طرح های مختلف چوب یا هر طرح دیگری مورد استفاده قرار می گیرد.

فریم آنادایز در برقی شیشه ای

 فریم آلومینیوم با پوشش رنگ آنادایز را فریم آنادایز می نامند. رنگ آنادایز فریم درب اتوماتیک شیشه ای به وسیله نوعی عملیات آب کاری مخصوص انجام می گیرد، که از این طریق رنگ طلایی، سیلور ( نقره ای )، شامپاینی، دودی و….. را به صورت مات یا براق بر روی فریم پوشش می دهد.

فریم استیل در برقی شیشه ای

 فریم آلومینیوم با روکش استیل نوعی دیگر از انواع فریم درب اتوماتیک شیشه ای است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در فریم استیل، زیر ساخت همان آلومینیوم است ولی برای پوشش ورق استیل را طبق ابعاد فریم برش و حالت می دهند و بر روی فریم با استفاده از چسب مخصوص و قرار دادن آن زیر پرس های مخصوص فیکس و شکیل می گردد.

مزایای فریم استیل درب اتوماتیک شیشه ای معایب فریم استیل درب اتوماتیک شیشه ای
استحکام و طول عمر بسیار بالا پروسه طولانی
شکل بسیار زیبای آن هزینه بالا

ابعاد فریم درب اتوماتیک شیشه ای 

نوع پروفیل استفاده شده در فریم درب اتوماتیک شیشه ای از نظر ابعاد به طور معمول در دو نوع می باشد. در نوع اول که قدیمی است ولی هنوز مورد استفاده قرار می گیرد، پروفیل عمودی و پروفیل افقی در یک سایز است و معمولا حدود 6 سانت می باشد. ( قطر پروفیل از نظر ظاهری و از دید رو برو مورد نظر می باشد. )

اخیرا در پروژه های انجام شده ابعاد فریم پروفیل عمودی قطر کمتری نسبت به پروفیل افقی دارد. یعنی اگر پروفیل عمودی 4 سانت است پروفیل افقی 8 سانت می باشد. دلیل کم شدن سایز پروفیل عمودی این است که دید داخلی فروشگاه و یا محل مورد نظر حفظ شده و ابعاد فریم مزاحمت کمتری برای دید بیننده ایجاد کند و دلیل دیگر آن این است که ابعاد فریم افقی بیشتر شده تا استحکام و مقاومت بیشتری داشته باشد.

انواع سنسور درب اتوماتیک شیشه ای

چشمی یا سنسور درب ورودی یکی از اجزای اصلی و مهم تشکیل دهنده درب اتوماتیک شیشه ای است که عملکرد خوب آن تاثیر مستقیم بر عملکرد کلی درب اتوماتیک شیشه ای دارد. سنسور درب ورودی شیشه ای به صورت ترکیبی و یا تک کاره ارائه می شود.

 سنسور ( چشم ) ترکیبی یا دو کاره

سنسور درب اتوماتیک شیشه ای حرکتی – پرده ای که معمولا در سیستم های جدید مورد استفاده قرار می گیرد که شامل دو سنسور در یک باکس می باشد که یکی از این سنسورها مخصوص تشخیص حرکت است و دیگری سنسوری است که به سمت زیر درب تنظیم گردیده و کارکرد آن، این گونه است که با تشخیص اجسام زیر درب مانع از بسته شدن آن می شود. در کل از دو عدد سنسور در یک چشم استفاده شده که باز شدن یا بسته شدن درب ورودی را کنترل می نماید.

 سنسور ( چشم )  تک کاره

سنسور درب اتوماتیک شیشه ای تک کاره حرکتی به اضافه سنسور خطی که مورد استفاده در سیستم های قدیم بوده است و شامل دو عدد چشم است که در هر کدام یک عدد سنسور برای تشخیص حرکت ( داخل و خارج درب ) می باشد. ولی برای کنترل بسته شدن درب از یک جفت سنسور استفاده می شود که داخل فریم و در دو طرف ورودی جا سازی می شود و در صورتی که شی ای یا شخصی بین درب و در مسیر آن دو چشم باشد باعث جلوگیری از بسته شدن درب می شود.

مقایسه سنسورهای قدیمی و جدید درب اتوماتیک شیشه ای

نگاهی می اندازیم به عملکرد سنسور درب اتوماتیک شیشه ای قدیمی، در چشمی های قدیمی از دو عدد چشم بالای درب یکی به سمت داخل یکی به سمت بیرون برای حرکت افراد به سمت درب و باز شدن درب مورد استفاده قرار می گرفته و همچنین از یک جفت چشم خطی که به صورت نقطه ای بین دو درب بوده برای بسته نشدن درب (هنگامی که شخصی بین درب قرار می گیرد) استفاده می شد.

از جمله مشکلات سنسورهای قدیمی این بود که چشم خطی به صورت نقطه ای عمل می کرد و اگر فقط قسمتی از بدن شخصی بین درب قرار می گرفت درب بسته می شد، ولی در سنسورهای جدید این مشکل بر طرف شده است. در سنسورهای جدید از ترکیبی از چشم ها استفاده شده است. یک چشم حرکتی که یک سمت درب قرار می گیرد و در سمت دیگر درب یک چشم ( حرکتی- پرده ای ) که چشم حرکتی برای تشخیص حرکت افراد و چشم پرده ای که جهت آن به سمت زیر درب تنظیم می شود و باعث می شود که اگر شخصی یا شی ای زیر درب قرار گرفته باشد چشم آن را تشخیص دهد و درب بسته نشود.

در صورت تمایل به خرید درب اتوماتیک شیشه ای اصفهان در قدم اول دفتر حفاظتی کیمیا با سابقه و حرفه ای که در زمینه درب های اتوماتیک دارد خیالتان را از بابت کیفیت اجناس و تعهدات  راحت می سازد. . در قدم بعدی از کارشناسان شرکت راهنمایی بگیرید تا بتوانید بهترین قطعات و بهترین طراحی را برای درب اتوماتیک شیشه ای خود داشته باشید.

2/5 - (11 امتیاز)
مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *