جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آنچه در این مقاله می‌خوانید

اصفهان، خیابان سجاد، چهارراه سپهسالار ، خیابان ارباب، دومین دوربرگردان، ساختمان مهر، طبقه اول، دفتر حفاظتی کیمیا

مشاوره قبل خرید و استعلام قیمت انواع درب: 09131085560 - 03136633011 - 03136633010

مقایسه درب پارکینگی ریلی و درب پارکینگی بازویی | مقایسه در برقی ریلی با بازویی | دفتر حفاظتی کیمیا
فهرست مطالب

برای مقایسه درب پارکینگی ریلی و درب پارکینگی بازویی باید به نکاتی توجه داشته باشیم. در برقی ریلی و در برقی بازویی هر کدام مزایا و همچنین معایبی دارد که این مزایا و معایب در مکان های مختلف با هم فرق دارند. مثلا بعضی از خانه ها، ویلاها و باغ هایی که در معرض وزش باد قرار دارند بهتر است از درب اتوماتیک ریلی استفاده شود. در بعضی از موارد درب پارکینگ در زیر اتاق ها قرار دارد که بهتر است از در بازویی استفاده شود. در ادامه به دلایل استفاده از درب ریلی و یا در پارکینگی بازویی در اصفهان می پردازیم.

مقایسه درب پارکینگی ریلی و درب پارکینگی بازویی

  •  از نظر مقاومت در برابر باد
  • استفاده بهینه از فضای موجود در پارکینگ
  • استحلاک کمتر و طول عمر بیشتر
  •  از نظر امنیت
  •  از نظر زیبایی
  • مقایسه سرعت باز و بسته شدن درب اتوماتیک بازویی و در برقی ریلی
  • مقایسه در پارکینگی بازویی و ریلی از نظر بی صدا بودن

مقایسه درب پارکینگی بازویی و ریلی از نظر مقاومت در برابر باد

برای مقایسه درب اتوماتیک ریلی و بازویی باید اشاره ای به وزش شدید باد کرد که در درب های اتوماتیک ریلی به دلیل این که درب به موازات ریل و به کمک بلبرینگ ها حرکت می کنند فشار زیادی از طریق وزش باد به آن ها منتقل نمی شود و در حرکت آن اختلالی ایجاد نمی شود. در صورتی که در درب های بازویی ( پروانه ای ) در هنگام وزش باد اختلال زیادی در باز یا بسته شدن در برقی پارکینگ به وجود می آید و فشار باد از باز و بسته شدن درب جلوگیری می نماید.

مقایسه در پارکینگی ریلی و بازویی از نظر استفاده بهینه از فضای موجود در پارکینگ

نکته ای دیگر در مقایسه در برقی ریلی و درب اتوماتیک بازویی این است که درب ریلی به موازات ریل و به سمت دیوار حرکت می کند. البته این در صورتی است که در محل مورد نظر چنین امکانی وجود داشته باشد. پس در این صورت در برقی ریلی فضای کمتری را اشغال می کند. در صورتی که درب پارکینگی بازویی هر لنگه به اندازه خود درب، هنگام باز و بسته شدن فضای پارکینگ را اشغال می نماید. یعنی اگر شما یک لنگه درب ۲.۵ متری داشته باشید برای باز شدن به ۲.۵ متر فضا نیاز دارید.

مقایسه در پارکینگی ریلی و بازویی از نظر استحلاک و طول عمر

از مزایای دیگر در برقی ریلی در اصفهان نسبت به در برقی بازویی در مکانیزم موتور درب اتوماتیک ریلی می باشد که به صورت ساده ای نیرو از طریق موتور به درب انتقال پیدا می کند. بنابراین از استحلاک کمتری برخوردار است و این گونه موتورها خرابی کمتری نسبت به نوع بازویی دارند. در هر نوع از درب های اتوماتیک یک جفت چشم خطی در سمت چپ و راست درب قرار می گیرد.

از مزایای درب اتوماتیک کشویی در مقایسه با درب اتوماتیک بازویی این است که هنگام بسته شدن درب، در صورتی که جسمی مانند اتومبیل در بین درب قرار گرفته باشد از حرکت آن ممانعت کرده و اجازه بسته شدن درب را نمی دهد. ولی در درب های اتوماتیک بازویی به دلیل این که درب به صورت لنگه ای و پروانه ای حرکت می کند، در هنگام بسته شدن امکان برخورد قسمت جلوی درب به اجسام وجود دارد.

چون در درب اتوماتیک بازویی چشم ها در دهانه درب قرار دارند ولی باز و به سمت داخل حیاط یا پارکینگ حرکت می کنند. ولی در درب های اتوماتیک ریلی به دلیل این که حرکت درب در موازات دهانه و چشم ها می باشد و به عمق پارکینگ مشرف نیست، در صورتی که مانعی جلو آن در هنگام بسته شدن قرار بگیرد چشم آن را تشخیص می دهد و ازحرکت درب جلوگیری می کند.

مقایسه درب پارکینگی ریلی و بازویی از نظر امنیت

درب های اتوماتیک بازویی شامل جک، مدار فرمان، سیم، ریموت و ادوات نصب می باشند. معمولا بر روی در برقی بازویی قفل برقی وجود ندارد. بنابراین لازم است برای ایجاد امنیت قفل برقی اضافه گردد و نصب قفل برقی نیز به صورت اصولی  انجام گردد.

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین قفل برقی درب پارکینگ

 برای اتوماتیک کردن در پارکینگی ریلی از موتور دنده شانه ای استفاده می شود. موتور دنده شانه ای درب پارکینگ به صورت ثابت بر روی زمین و یا در بالای چهار چوب درب قرار می گیرد و دنده شانه ای به صورت خطی به موازات چرخ دنده موتور بر روی درب قرار می گیرد و با حرکت چرخ دنده به داخل دنده شانه ای درب به سمت جلو و عقب حرکت می کند. در این نوع موتور در صورتی که نصب درب و همچنین دنده شانه ای به صورت اصولی انجام شده باشد امنیت نسبتا خوبی برقرار می شود.

مقایسه درب پارکینگی ریلی و بازویی از نظر زیبایی

به طور کلی ترجیح طراحان برای درب های پارکینگی بین در برقی بازویی و درب ریلی، در پارکینگی بازویی دو لنگه می باشد. زیرا درب اتوماتیک بازویی دو لنگه از لحاظ شکل ظاهری و همچنین نوع باز شو زیبایی بیشتری نسبت به در برقی ریلی دارد. جدایی از زیبایی بهتر است به کارایی و عملکرد درب نیز توجه داشته باشیم.

مقایسه سرعت باز و بسته شدن درب اتوماتیک بازویی و در برقی ریلی

از نظر سرعت باز و بسته شدن، درب بازویی دو لنگه سرعت بیشتری نسبت به درب اتوماتیک ریلی دارد. درهای پارکینگی دو لنگه چون هر دو با هم باز می شوند قاعدتا زودتر از در پارکینگی ریلی باز می شود. در درب های بازویی دو لنگه به دلیل این که درب از دو قسمت تشکیل شده است و از وسط باز می شود سرعت بیشتری در باز و بسته شدن دارد. البته در درب های بازویی تک لنگه به این صورت نمی باشد.

در صورتی که درب های ریلی به صورت دو لنگه طراحی و ساخته شوند و از وسط باز شده و به دو طرف حرکت کنند می تواند سرعت بالاتری داشته باشد. ولی به طور کلی به دلیل مصرف عامیانه تر درب های دو لنگه بازویی می توانیم از نظر سرعت رتبه بالاتری را به آن اختصاص دهیم.

مقایسه در پارکینگی بازویی و ریلی از نظر بی صدا بودن

از نظر ایجاد سر و صدا به هنگام باز و بسته شدن درب های اتوماتیک ریلی صدای بیشتری نسبت به در برقی بازویی دارد. ولی در درب های اتوماتیک ریلی که در آن ها از موتور زنجیری و یا تسمه ای ( موتورهای مخصوص درب سکشنال ) استفاده می شود سر و صدای کمی تولید می شود. پس بهتر است در صورت لزوم استفاده از در پارکینگی ریلی برای بی صدا بودن از موتورهای زیر سقفی استفاده شود.

سخن پایانی

در این مقاله مزایا و معایب درب های اتوماتیک ریلی و بازویی را توضیح دادیم. ما به شما توصیه می کنیم قبل از خرید درب اتوماتیک ریلی یا درب اتوماتیک بازویی حتما از کارشناسان با تجربه کمک بگیرید. در دفتر حفاظتی کیمیا قبل از فروش درب اتوماتیک در اصفهان در صورت نیاز از محل بازدید صورت گرفته و با توجه به نوع پروژه، موتور مناسب ریلی یا بازویی به مشتری پیشنهاد داده می شود. همچنین برای خرید و فروش  درب  اتوماتیک باید از کارشناسان حرفه ای و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

در صورت نیاز می توانید با شماره ۰۹۱۳۱۰۸۵۵۶۰ و یا ۳۶۶۳۳۰۱۰-۰۳۱ تماس حاصل فرمائید تا کارشناس دفتر حفاظتی کیمیا به طور دقیق و صادقانه شما را راهنمایی کند.

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *