جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی بهترین قفل برقی درب پارکینگ (مزایا+معایب+کاربرد)

آدرس دفتر و نمایشگاه

اصفهان، خیابان سجاد، چهارراه سپهسالار ، خیابان ارباب، دومین دوربرگردان، ساختمان مهر، طبقه اول، دفتر حفاظتی کیمیا

آنچه در این مقاله می‌خوانید
قفل هوشمند پارکینگ این امکان را به شما می دهد که فضای پارکینگ را مسدود کنید و هر زمان که بخواهید از آن استفاده کنید. امروزه با وجود گسترش شهرنشینی و افزایش تردد ماشین ها یافتن جای پارک مناسب برای ماشین دچار معظل شده است. در مجتمع مسکونی های بزرگ و پر جمعیت بسیاری از مشکلات و درگیری ها به دلیل جای پارک در پارکینگ ها می باشد و ممکن است جای پارک شما را همسایه و یا میهمانش بگیرد و ساعت ها مجبور به صبر کردن باشید.

اصفهان، خیابان سجاد، چهارراه سپهسالار ، خیابان ارباب، دومین دوربرگردان، ساختمان مهر، طبقه اول، دفتر حفاظتی کیمیا

مشاوره قبل خرید و استعلام قیمت انواع درب: 09131085560 - 03136633011 - 03136633010

معرفی بهترین قفل برقی درب پارکینگ (مزایا+معایب+کاربرد)
فهرست مطالب

در این مقاله به معرفی بهترین قفل برقی درب پارکینگ می پردازیم. ضرورت داشتن قفل بر روی درب پارکینگ مسئله ای واضح است. خرید درب برقی در اصفهان به فاکتور میزان تردد از درب حیاط بستگی دارد. قفل برقی پارکینگی از سری قفل های پر طرفدار استفاده شده در درب اتوماتیک می باشد که امنیت و راحتی را برای افراد به ارمغان می آورد. بعضی از انواع قفل برقی که به معرفی آن می پردازیم به سادگی بر روی درب اتوماتیک پارکینگ و درب نفر رو قابل نصب می باشد. اما مزایا و معایب قفل برقی چیست؟

آیا نصب قفل برقی با توجه به قیمت آن توجیح پذیر است؟ قفل هایی که برای درب اتوماتیک پارکینگ استفاده می شوند به دو دسته کلی قفل های معمولی و قفل های برقی تقسیم می شوند. آیا شما به این موضوع فکر کرده اید که تفاوت قفل برقی با قفل معمولی چیست؟ بهتر است قفل برقی نصب کنیم یا قفل معمولی؟ در ادامه به پاسخ این پرسش ها می پردازیم.

مزایا و معایب قفل برقی چیست؟

قفل برقی از جدید ترین مدل های قفل پارکینگی است که طرفداران بسیاری دارد. این نوع قفل به دلیل امنیت بالا و امکان کنترل از راه دور و همچنین نصب آسان مورد استفاده در ادارات، منازل، مراکز امنیتی و… می باشد. قبل از خرید انواع قفل درب حیاط و پارکینگ به مزایا ومعایب آن می پردازیم .

مزایای قفل برقی معایب قفل برقی
امنیت بالا قیمت قفل برقی نسبت به قفل های معمولی بالاتر است.
نصب آسان امکان نصب بر روی همه درب ها را ندارد
قابلیت کنترل از راه دور
ضد ضربه و بسیار محکم است.
هماهنگی با سیستم‌های امنیتی و کنترل تردد
امکان کنترل و دسترسی به آن هم از طریق آیفون و هم از طریق ریموت امکان پذیر است.

لازم است توضیحاتی در مورد معایب قفل برقی داده شود .

  1.  با توجه به امکانات آن بالاتر بودن قیمت کاملا توجیه پذیر و منطقی است.
  2.  نصب قفل برقی فقط بر روی درب های نسبتا سنگین و وزن دار امکان پذیر است.

ممکن است گاهی دچار خطای سیستمی شود. مکانیزم قفل های برقی نیمه هوشمند است و ممکن است با نوسانات بیش از حد برق یا دستکاری خطا بدهند. این معایب در مقابل مزایایی که قفل برقی دارد بسیار کم و نا چیز هستند. به همین دلیل خرید قفل برقی علی الخصوص زمانی که برای پارکینگ خود قفل اتوماتیک نصب کرده اید پیشنهاد می شود.

بهترین قفل برقی درب پارکینگ

انتخاب بهترین قفل برقی برای درب پارکینگ وابسته به عوامل مختلفی از جمله نوع و ابعاد درب، سطح امنیت مورد نیاز، نوع فعالیت و مکان قرار گیری درب و نیازهای خاص شما می‌باشد. در ادامه برخی از نکاتی را که در انتخاب بهترین قفل برقی برای درب پارکینگ باید مد نظر قرار دهید، آورده‌ام:

  • سطح امنیت درب برقی پارکینگ: قفل باید دارای سطح امنیت بالا بوده و از جمله قفل‌هایی که با استانداردهای امنیتی معتبر تطابق دارند انتخاب شود. قفل‌هایی که از تکنولوژی‌های پیشرفته مانند رمزگذاری دیجیتالی یا شناسایی اثر انگشت استفاده می‌کنند، امنیت بیشتری ارائه می‌دهند.
  • نوع درب: نوع در برقی پارکینگ (مانند درب شیشه‌ای، درب فلزی، درب چوبی و غیره) نیازمند قفل‌های مختلف است. برای هر نوع درب، قفلی که به درستی با آن هماهنگ شده و امنیت لازم را فراهم می‌کند را انتخاب کنید.
  • مقاومت در برابر سرقت و خرابکاری: قفل باید مقاومت بالایی در برابر هرگونه تلاش برای سرقت یا خرابکاری داشته باشد. انتخاب قفل‌های با قابلیت مقاومت در برابر ضربه و قفل‌های مجهز به سیستم‌های ضد خرابکاری می‌تواند مناسب باشد.
  • نیاز به مراقبت و نگهداری: قفل‌هایی که نیاز به مراقبت و نگهداری کمتری داشته و عملکرد طولانی‌مدت و پایداری دارند، انتخاب بهتری هستند.
  • قابلیت استفاده و کارایی: قفل باید قابلیت استفاده و عملکرد مناسبی داشته باشد. برای مثال، قفل‌هایی که از راه دور قابل کنترل هستند یا دارای سیستم‌های اتوماتیک مانند تشخیص اثر انگشت و یا کارت‌خوان هستند، انتخاب مناسبی برای راحتی و امنیت هستند.
  • قیمت قفل برقی: قفل باید با توجه به نیازها و بودجه موجود انتخاب شود. هزینه‌ی قفل برقی به طور معمول باید با کیفیت و امنیت آن هماهنگ باشد.

با توجه به این نکات، می‌توانید قفل برقی مناسبی برای درب پارکینگ خود انتخاب کنید. همچنین، مشاوره با یک تکنسین متخصص نیز می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را انجام دهید.

معرفی بهترین قفل برقی درب پارکینگ

  • قفل هوشمند پارکینگ
  • قفل مغناطیسی
  • قفل های الکترومکانیکی
  • قفل برقی کلونی
  • قفل برقی لاک پشتی ( کله گاوی )

قفل هوشمند پارکینگی درب برقی

قفل هوشمند پارکینگی درب برقی/ حفاظتی کیمیا

قفل هوشمند پارکینگ این امکان را به شما می دهد که فضای پارکینگ را مسدود کنید و هر زمان که بخواهید از آن استفاده کنید. امروزه با وجود گسترش شهرنشینی و افزایش تردد ماشین ها یافتن جای پارک مناسب برای ماشین دچار معظل شده است. در مجتمع مسکونی های بزرگ و پر جمعیت بسیاری از مشکلات و درگیری ها به دلیل جای پارک در پارکینگ ها می باشد و ممکن است جای پارک شما را همسایه و یا میهمانش بگیرد و ساعت ها مجبور به صبر کردن باشید.

برای حل این مشکل دستگاه قفل هوشمند پارکینگ اختراع شده است که مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. از ویژگی های این قفل برقی درب پارکینگ می توان به داشتن کنترل از راه دور اشاره کرد. این قفل ها دارای باطری بوده و به زمین متصل می شوند که امکان تکان دادن آن ها وجود نداشته باشد و با استفاده از یک ریموت کنترل از راه دور نیز امکان تنظیم آن وجود دارد و در برابر ضربه مقاوم است و اگر شخصی بخواهد آن را از حالت خود خارج کند صدای زنگ هشدار قفل هوشمند به صدا در می آید.

به علت پیچ شدن این قفل به داخل زمین، سیستم ضد آب و همچنین میله ای از جنس فولاد ضد زنگ و به خاطر قابلیت استفاده در هر شرایط آب و هوایی که برای آن وجود دارد استفاده از این مدل قفل هوشمند پارکینگی پیشنهاد می شود.

قفل مغناطیسیی درب اتوماتیک

قفل مغناطیسی یکی از امن ترین قفل هایی است که می توانید داشته باشید. آن ها بسیار قابل اعتماد هستند و به ندرت هک می شوند. علاوه بر این سریع و آسان نصب می شوند و امکان دسترسی سریع به ساختمان را فراهم می کنند. به همین دلیل قفل مغناطیسی درب برقی یک انتخاب محبوب برای ساختمان های مسکونی و تجاری و درب های اتوماتیک ماشین رو است. قفل برقی درب مغناطیسی قفلی است که از یک جریان الکتریکی برای تولید نیروی مغناطیسی استفاده می کند.

به دلیل افزایش مقاومت و کاهش جریان الکتریکی درب های برقی می توانند در برابر فشار مقاومت کنند. بنابراین بدون استفاده از روش تأیید شده برای دسترسی نمی توان آن را باز کرد. این قفل های اتوماتیک از یک مگنت الکتریکی و یک صفحه آرماتور تشکیل شده اند. صفحه به درب و مگنت به قاب درب اتوماتیک متصل شده است. جریان مغناطیسی از میان مگنت الکتریکی ایجاد خاصیت الکترومغناطیسی می کند که پلیت آرمیچر را جذب می کند و درب را بسته نگه می دارد.

کارکرد قفل مغناطیسی درب اتوماتیک

  1.  زمان قطعی برق قفل خلاص می شود و برای استفاده به عنوان خروج اضطراری ایمن می باشد.
  2. زمان قطعی برق قفل بسته باقی می ماند و برای امنیت ساختمان می باشد.

قفل های الکترومغناطیسی معمولاً در هتل ها دفاتر و ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا آن ها ایمن قابل اعتماد و سریع برای نصب بر روی درب اتوماتیک هستند.

مزایای استفاده از قفل مغناطیسیی درب برقی

  1. کار از راه دور : قفل های مغناطیسی اتوماتیک را می توان با تنظیم منبع انرژی از راه دور روشن و خاموش کرد.
  2.  نصب آسان : قفل های مغناطیسی در برقی معمولاً از سایر قفل های برقی راحت تر هستند زیرا هیچ قسمت اتصال به هم ندارند.
  3. سریع کار کردن : قفل مغناطیسی بلافاصله با قطع برق قفل می شود و باعث می شود تا سریعتر از سایر قفل ها آزاد شوید.
  4. محکم بودن : قفل های مغناطیسی در برابر ضربات متعدد نسبت به قفل های معمولی آسیب کمتری می بینند.

قفل برقی کلونی

این قفل های برقی جزو اولین دسته از قفل برقی محسوب می شدند که در درب اتوماتیک پارکینگ ها استفاده می شد. این قفل ابتدا بسیار مورد استقبال قرار گرفت زیرا هنوز نمونه های جدید قفل برقی مانند قفل برقی کله گاوی به بازار نیامده بود. اما امروزه معمولا هنگام خرید انواع قفل درب حیاط و پارکینگ نصاب های جک درب پارکینگ کمتر تمایل به نصب قفل برقی کلونی دارند. از مزیت های این نوع از قفل برقی می توان به امنیت فوق العاده آن اشاره داشت که باعث می شود پس از نصب درب به هیچ عنوان باز نشود.

اگرچه این قفل ها نسبت به قفل برقی لاک پشتی (کله گاوی) استحکام زیادی ندارند اما در هنگام قطع برقی راحت تر باز می شوند.

قفل برقی لاک پشتی (کله گاوی)

با ارائه قفل های برقی لاک پشتی به بازار و جایگزین شدن آن ها با قفل های زنجیری و کلونی، امنیت درب ها تا حد قابل توجهی افزایش یافته است. البته باید توجه داشت که این نوع قفل برقی را در وسط درب پارکینگ نصب نکنیم چرا که با فشار به دو لنگه درب امکان باز شدن آن وجود دارد. نا گفته نماند که مکان مناسب قفل های برقی لاک پشتی در بالا و یا پایین درب پارکینگ و وابسته به چهارچوب درب می باشد.

از مهم ترین برندهای قفل برقی لاک پشتی می توان به قفل برقی یوتاب، قفل برقی کاویان، قفل برقی سیماران و قفل برقی سیزای ایتالیا اشاره کرد.

تفاوت قفل برقی با قفل معمولی چیست؟

مهم ترین تفاوت های قفل برقی و قفل معمولی از نظر امنیت، نحوه باز و بسته شدن هر کدام از قفل ها و همچنین تفاوت در اتصال به اکسس کنترل ها که در قفل معمولی این امکان وجود ندارد. بنابراین قفل برقی دارای مزیت هایی نسبت به قفل های معمولی است که عبارت اند از:

  • امنیت : از اصلی ترین مزیت و ویژگی قفل های برقی امنیت بالای این نوع قفل ها می باشد. این نوع از قفل ها در برابر ضربه مقاوم هستند و قابل شکستن یا باز کردن توسط ضربه نیستند. علاوه بر آن در قفل های برقی امکان سه قفله کردن در برقی پارکینگ وجود دارد. بر خلاف قفل های معمولی که باید با کلید باز شوند قفل برقی حتی در حالت سه قفله نیز به صورت اتومات و یا فشردن دکمه آیفون باز می شود و پس از بسته شدن درب مجددا سه قفله می شود.
  • باز و بسته شدن قفل: قفل های برقی امکان اتصال به انواع ریموت کنترل ها و آیفون ها را دارند پس کنترل قفل از راه دور نیز امکان پذیر است. بر خلاف قفل های معمولی که فقط با کلید و آیفون باز می شوند و در صورت خراب بودن آیفون باید به صورت دستی آنها را باز کرد.
  • اتصال به سیستم های امنیتی و اکسس کنترل ها: قفل های برقی را می توان در مکان هایی که نیاز به کنترل تردد افراد یا خودروها می باشد همراه با سیستم های اکسس کنترل نصب و از این طریق به رفت و آمدها نظارت کرد. با وجود این مزایا بدیهی ست که نصب قفل برقی برای درب پارکینگ شما گزینه بسیار مناسب تری می باشد اما به دو نکته باید توجه کنید: 1- قیمت قفل های برقی نسبت به قفل معمولی بالا تر است. 2- قفل برقی معمولا روی درب های آهنی سنگین نصب می شود.

قفل مقابل برقی چیست؟

اگر در پروسه خرید انواع قفل برقی درب اتوماتیک قرار گرفته باشید می دانید که در هنگام خرید درب اتوماتیک با قطعات و وسایل جانبی زیادی رو برو خواهید شد. یکی از این قطعات قفل مقابل برقی می باشد. اما قفل مقابل برقی چیست؟ آیا قفل مقابل برقی همان قفل برقی است؟

قفل مقابل برقی یا قفل لادری قطعه ای ست که در چهار چوب درب قرار می گیرد و جهت کنترل تردد ها مورد استفاده قرار می گیرد. این قفل جایگزین بخش ثابت نصب شده روی چهارچوب درب می باشد که مقابل قفل درب قرار می گیرد. به همین علت به آن مغزی برقی نیز گفته می شود. پس متوجه شدیم که قفل مقابل برقی با قفل برقی فرق بسیار زیادی دارد و نباید این دو را با هم اشتباه بگیرید.

تفاوت قفل مقابل برقی با قفل های معمولی در ساختار آن می باشد. این وسیله دارای یک زبانه شیار دار و مورب است که در هنگام بسته شدن درب این زباله شیار دار به راحتی وارد قفل می شود و درب بدون نیاز به صرف انرژی بسته خواهد شد.

کاربرد قفل مقابل برقی

شاید شما نیز تا به حال به این موضوع فکر کرده باشید، که ای کاش امکان برقی کردن درب آپارتمان نیز بود و همانند درب پارکینگ با فشردن دکمه آیفون یا ریموت کنترل آن را باز کرد. می توان گفت ساده ترین راه برای برقی کردن درب های آپارتمانی و یا ضد سرقت نصب قفل مقابل برقی بر روی آن ها است. با این کار می توانید همچون درب اتوماتیک پارکینگ، درب آپارتمان خود را نیز به صورت برقی باز کنید. قفل مقابل برقی را می توان روی انواع درب های چوبی و فلزی نصب کرد.

ساختار و نحوه عملکرد قفل مقابل برقی

این نوع قفل تشکیل شده است از: یک بوبین و یک قاب فلزی که به هم پیچیده شده اند. بوبین در واقع نوعی سیم پیچ است که به دور یک هسته پیچیده شده است و یا استفاده از نیروی الکتریکی میدان مغناطیسی تولید می کند. بر روی بوبین یک زبانه قرار دارد. این زبانه هر بار که به بوبین ولتاژی وارد می شود در حالت خلاصی قرار می گیرد. بوبین قفل مقابل برقی ۱۲ ولت می باشد.

قفل مقابل برقی بر اساس حالت های مختلف باز یا بسته بودن به دو دسته تقسیم می شود:

Normal open : این نوع قفل در صورت قطع جریان برق باز می شود.

Normal closed : این نوع قفل در صورت قطع جریان برق بسته می ماند.

قفل های برقی باید توسط متخصصین این حوزه نصب شوند اما نصب قفل برقی عمل پیچیده و مشکلی نیست.

دفتر حفاظتی کیمیا با قریب به دو دهه تجربه در زمینه فروش، نصب و خدمات انواع درب اتوماتیک در اصفهان آماده ارائه خدمت و مشاوره رایگان در زمینه خرید و نصب درب اتوماتیک در اصفهان و ارائه بهترین قیمت درب اتوماتیک اصفهان می باشد. در صورت نیاز برای استعلام بهترین قیمت ها با شماره 11-36633010-031 و یا 09131085560 تماس حاصل فرمایید.

1.4/5 - (10 امتیاز)
مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *