جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آنچه در این مقاله می‌خوانید
خام کردن ریموت درب اتوماتیک همان تنظیم اولیه و یا تنظیم مجدد ریموت درب برقی می باشد. هنگامی که نیاز به تعویض ریموت، ریست کردن در برقی، کد کردن ریموت و یا تغییر تنظیمات درب های اتوماتیک داریم، با توجه به متفاوت بودن انواع ریموت ها از روش های مختلف برای خام کردن و همچنین کد کردن ریموت درب اتوماتیک استفاده کنید.

اصفهان، خیابان سجاد، چهارراه سپهسالار ، خیابان ارباب، دومین دوربرگردان، ساختمان مهر، طبقه اول، دفتر حفاظتی کیمیا

مشاوره قبل خرید و استعلام قیمت انواع درب: 09131085560 - 03136633011 - 03136633010

خام کردن ریموت دزب پارکینگ ( مراحل کامل + ویدیو )
فهرست مطالب

خام کردن ریموت درب اتوماتیک چگونه انجام می شود؟ همان طور که می دانید امروزه درب برقی کرکره ای در اصفهان که به وسیله ریموت کنترل ها باز و بسته می شوند بسیار رایج شده است. شما در شرایط مختلفی ممکن است نیاز به تعویض و یا خرید ریموت درب پارکینگ جدید پیدا کنید. در چنین مواقعی نیاز به ریست کردن ریموت پارکینگ می باشد که در ادامه در مورد ریست یا خام کردن ریموت پارکینگ توضیحاتی خواهیم داد.

 

ریموت کنترل درب پارکینگ چیست؟

ریموت کنترل در واقع واسطه ای میان فرد و درب اتوماتیک است که به وسیله آن فرد می تواند درب برقی را از فاصله ای دور باز یا بسته کند. به طور معمول همراه با جک های اتوماتیک پارکینگی و یا موتور های کرکره برقی دو عدد ریموت کنترل به مشتری تحویل داده می شود که به آن “ریموت فابریکی” گفته می شود.

انواع ریموت کنترل های درب اتوماتیک پارکینگ در ۴ گروه مختلف دسته بندی می شوند که عبارتند از:

  1. ریموت کنترل درب پارکینگ کد فیکس
  2. ریموت کنترل درب پارکینگ کد هاپینگ 
  3. ریموت کنترل درب پارکینگ کد لرنینگ
  4. ریموت کنترل درب پارکینگ بلوتوثی

ریموت کد فیکس درب اتوماتیک | خام کردن ریموت کد فیکس درب برقی | ریست ریموت کد فیکس در برقی | دفتر حفاظتی کیمیا

انواع ریموت کنترل درب پارکینگ

 

  •   ریموت کنترل کد فیکس Fix Code

اگر به داخل رسیور ریموت کد فیکس دقت کنید دیپ سوئیچ هایی را می بینید که بر روی گیرنده ها قرار دارد و قطع و وصل بودن جامپرها به وضعیت آنها بر روی رسیور (گیرنده) بستگی دارد. ریموت کد فیکس از امنیت بالایی برخوردار نیست.

 

  • ریموت کنترل کد لرنینگ Code Learner

 تنظیم فرکانس ریموت کد لرنینگ در برقی به صورت نرم افزاری انجام می شود. ریموت کنترل کد لرنینگ از امنیت بالاتری نسبت به مدل کد فیکس دارد.

  • ریموت کنترل هاپینگ

ریموت کد هاپینگ دارای بالاترین سطح امنیت در بین ریموت های درب برقی است زیرا نحوه کپی کردن آن بسیار دشوار است. فرکانس و کدهای ارسال شده توسط ریموت کد هاپینگ متغیر می باشد و فقط رسیور مخصوص به آن قابلیت شناسایی دارد. قیمت ریموت کد هاپینک در مقایسه با دیگر ریموت ها بیشتر است و قابلیت کپی شدن بر روی ریموت بلوتوثی را نیز ندارد.

  • ریموت بلوتوثی

این نوع از ریموت کنترل از محبوب ترین نوع موجود در بازار ایران است. زیرا هم قیمت مناسب تری نسبت به دیگر ریموت ها دارد و هم به آسانی قابلیت کد گرفتن از ریموت های دیگر را دارد. همین ویژگی باعث شده تا امنیت این ریموت نسبت به دیگر ریموت ها پایین تر باشد. هر کدام از مدل های ریموت دارای مارک ها با قیمت های متفاوتی در بازار هستند که بسته به کارایی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند. از میان انواع ریموت ها ریموت کد هاپینگ از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و ریموت بلوتوثی ساده ترین نوع ریموت پارکینگی می باشد که به سادگی نیز قابل کپی کردن است.  

ریموت کنترل کد لرنینگ درب اتوماتیک | ریموت code Learner | خام کردن ریموت کد لرن درب دبرقی | دفتر حفاظتی کیمیا

دکمه های ریموت درب پارکینگ

در ریموت کنترل های درب اتوماتیک معمولا از دکمه های A – B – C – D  استفاده می شود. کاربرد دکمه های ریموت درب پارکینگ در اکثر ریموت ها ( ۲ دکمه یا ۴ دکمه ) به این صورت است. دکمه A برای باز کردن در برقی، با فشار دادن دوباره دکمه A ریموت کنترل برای متوقف کردن (STOP) و فشردن مجدد دکمه A برای بسته شدن درب برقی استفاده می شود. در درب های بازویی که به صورت دو لنگه باز می شوند می توانیم از دکمه B برای باز و بسته کردن درب نفر رو ( تک لنگه ) استفاده کنیم. درب نفر رو درب های اتوماتیک ریلی نیز با دکمه B ( یک سوم درب ) باز و بسته می شود.

در تعداد محدودی از در برقی پارکینگی دیده می شود که دکمه A برای باز کردن درب، دکمه B برای بسته شدن درب، دکمه C برای متوقف کردن در برقی و دکمه D برای چراغ پارکینگ استفاده می شود. یکی از موارد مهم که بسیار به آن بی توجهی می شود باطری ریموت است. وقتی که باطری ریموت ضعیف می شود باطری را سریعا تعویض کنید زیرا باطری ضعیف باعث می شود ولتاژ کمتری نسبت به نیاز مدار فرمان ریموت به آن برسد و در بهترین حالت ولتاژ نامناسب باعث از دست رفتن کد ریموت و در بدترین حالت صدمه زدن به قطعات ظریف الکترونیک است. 

کد کردن ریموت سایلکس ( کد هاپینگ )

برای کد کردن سه رله ( کد هاپینگ سایلکس ) کلید lern  را که بر روی دستگاه و در زیر یک دریچه قرار گرفته است یک لحظه فشار می دهید. در این هنگام LED کنار دکمه روشن می شود. سپس پایین ترین دکمه ریموت را فشار دهید LED سه بار چشمک می زند و در حافظه ذخیره می شود. مجددا همان دکمه ریموت را فشار دهید تا از منو خارج شوید.

تفاوت میان ریموت های فابریکی و غیرفابریکی در چیست؟

ریموت های غیر فابریک زمانی کاربرد پیدا می کنند که ریموت فابریکی و اصلی درب خراب شده باشد و یا نیاز به ریموت های اضافه باشد. ریموت غیر فابریک به ریموت هایی گفته می شود که به طور جدا از موتور درب برقی ساخته و از شرکت های مختلفی خریداری می شوند. تفاوت دیگر ریموت فابریکی و غیر فابریکی در کیفیت آن ها است. ریموت های فابریکی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و توصیه می شود در صورت امکان  ریموت های اضافه خود را نیز از ریموت های فابریکی خریداری کنید.

البته باید گفت قیمت ریموت های غیر فابریکی اغلب از ریموت های فابریک پایین تر است که همین موضوع باعث شده است محبوبیت این نوع از ریموت ها بیشتر باشد. قابلیت های گیرنده های تک رله، دو رله، سه رله و چند گیرنده با توجه به نوع کد گذاری از راه دور، نوع حذف کنترل از راه دور و نحوه کار رله ها در گیرنده خلاصه می شود. به عنوان مثال می توانید دکمه های کنترل از راه دور را یکی یکی کپی کنید یا ریموت را به صورت جداگانه یا با هم پاک کنید و در مورد رله ها می توانید رله ها را به طور دائم یا موقت متصل کنید.

توصیه کارشناسان دفتر حفاظتی کیمیا به شما : گم شدن ریموت درب پارکینگ ( اقدامات + راهکارهای لازم )

ریست کردن ریموت پارکینگ در چه مواقعی نیاز است؟

  •  استفاده از ریموت کنترل قبلی برای درب پارکینگ جدید

تصور کنید منزل خود را به محلی دیگر جابه جا کرده اید و ریموت کنترل درب اتوماتیک پارکینگ که متعلق به محل قبلی ست در اختیار شما قرار گرفته است. احتمالا فکر می کنید این ریموت دیگر کارایی برای شما نخواهد داشت، اما باید بدانید که اشتباه می کنید. شما می توانید با ریست کردن ریموت و با خام کردن ریموت و سپس کد دهی جدید به شما کمک می کند تا برای درب برقی پارکینگ منزل جدید نیز ریموت کنترل داشته باشید.

  •  اضافه کردن ریموت کنترل برای اعضای ساختمان

بر روی پکیج جک های پارکینگی دو عدد ریموت کنترل به مشتری ارائه می شود اما این تعداد ریموت برای ساختمان های بیش از دو واحد کم است و برای بقیه ساکنین قطعا نیاز به ریموت اضافه می باشد. در این مواقع و پس از خرید ریموت کنترل های جدید، حتما نیاز به ریست کردن ریموت درب پارکینگ و پاک کردن ریموت دارید.تا بتوانید همه ریموت ها را کپی کنید.

  • کد دهی اشتباه به ریموت کنترل

در پروسه کد دهی به ریموت کنترل ممکن است در مرحله ای اشتباه کنید و ریموت به طور صحیح کد را دریافت نکند. در این هنگام ریموت هم کد دارد و هم کار نمی کند. در این صورت نیز نیاز است که ریموت ریست شود و دوباره کد بگیرد. به طور کلی می توان گفت هرگاه بخواهیم ریموت جدیدی را کد دهی کنیم ابتدا باید آن را ریست یا به اصطلاح خام کنیم تا برای کپی کردن ریموت آماده باشد.

خام کردن ریموت بلوتوثی 

زمانی که قصد داریم ریموتی را از ریموت اصلی درب کپی کنیم ابتدا باید ریموت را ریست یا خام نماییم تا برای کپی ریموت آماده شود. ریموت های بلوتوثی و یا ریموت های یونیورسال که قابلیت کپی دارند معمولا به دو روش خام یا آماده کد گرفتن می شوند.

ریموت بلوتوثی درب اتوماتیک | خام کردن ریموت بلوتوثی درب اتوماتیک | ریست ریموت کنترل بلوتوثی | دفتر حفاظتی کیمیا

 

روش اول خام کردن ریموت درب اتوماتیک

دو دکمه بزرگ ریموت را هم زمان فشار دهید و تا ۲۰ الی ۳۰ ثانیه نگه دارید. در این هنگام ریموت خام شده و آماده کپی شدن می باشد. نشانه خام شدن ریموت این است که پس از این کار هر دکمه ریموت را که می زنید چراغ ریموت روشن نمی شود. این روش فقط برای برخی از ریموت های بلوتوثی جوابگو می باشد.

روش دوم خام کردن ریموت درب اتوماتیک

این روش برای اغلب ریموت های بلوتوثی کارآمد است. در این روش ابتدا دو دکمه بزرگ ریموت را هم زمان فشار دهید سپس بعد از گذشت ۳ تا ۵ ثانیه ریموت ۳ بار چشمک متوالی می زند اکنون در حالی که دکمه را همان طور نگه داشته اید در همین لحظه دکمه را یک بار رها کرده و سپس چند بار مجدد دکمه را فشار دهید و رها کنید البته عرض کردیم که در همان حالی که دکمه را همچنان نگه داشته اید.

حال می بینید چراغ ریموت شما به طور متوالی در حال چشمک زدن است و این یعنی ریموت خام شد یا ریست کردید و آماده کد گرفتن یا کپی شدن است. حال دکمه را نیز رها کنید. می بینید که هر دکمه ای از ریموت را که می زنید چراغ روشن نمی شود و این یعنی ریموت خام شده و آماده برای کپی است .

ریست کردن ریموت درب اتوماتیک | خام کردن ریموت درب اتوماتیک

خام کردن ریموت ۴۳۳

ریموت ۴۳۳ به عنوان یک ریموت کنترل با فرکانس ۴۳۳ مگاهرتز استفاده می‌شود. این نوع ریموت‌ها برای کنترل انواع مختلف دستگاه‌ها و سیستم‌ها از جمله درب‌های اتوماتیک استفاده می‌شوند. ریموت ۴۳۳ در دو نوع کد لرنینگ و بلوتوثی موجود می باشد. رایج ترین فرکانسی که در ریموت درب های اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد ریموت ۴۳۳ کد لرنینگ است. نوع بلوتوثی فرکانس ۴۳۳ نیز به دلیل سهولت در کپی کردن ریموت مورد استفاده قرار می گیرد. ریموت های ۴۳۳ از نظر شکل ظاهری و جنس بدنه ریموت با هم متفاوت می باشد.

ریموت 433 | ریموت 433 درب اتوماتیک | خام کردن ریموت 433 درب برقی | دفتر حفاظتی کیمیا

 

تشخیص ریموت ۴۳۳

ریموت ۴۳۳ را نیز مانند سایر ریموت کنترل های درب اتوماتیک نمی توان از روی ظاهر تشخیص داد. دو روش برای تشخیص فرکانس ۴۳۳ وجود دارد.

  1. با استفاده از دستگاه فرکانس یاب
  2. ریموت را با دستگاه مرکزی درب برقی و یا ریموت اصلی دیگری که فرکانس ۴۳۳ است، کپی کنید اگر کد دهی انجام شد ریموت کد فیکس ۴۳۳ مگاهرتز است در غیر این صورت ریموت کنترل کد فیکس MHZ 433 نمی باشد.                                                                                                               

سوالات متداول

چگونه ریموت را خام کنیم ؟

از بین ریموت های بلوتوثی و غیر بلوتوثی فقط ریموت کنترل های بلوتوثی قابلیت خام شدن از طریق ریموت را دارند. برای خام کردن بعضی از ریموت های بلوتوثی با فشردن هم زمان دکمه A و B به مدت ۳۰ ثانیه و در نوعی دیگر فشردن هم زمان دکمه A و B و سپس نگه داشتن دکمه A و فشردن ممتد دکمه B 3 تا ۸ مرتبه ریموت خام می شود.

خام کردن ریموت غیر بلوتوثی چگونه انجام می گردد ؟

 برای خام کردن ریموت غیر بلوتوثی لازم است که کد هماهنگ شده با ریموت از طریق دستگاه مرکزی پاک شود تا ریموت خام شود. در اکثر دستگاه ها دکمه ای به نام LERN وجود دارد که با فشردن این دکمه و نگه داشتن آن به مدت ۳۰ ثانیه کد های همه ریموت های کد شده با این دستگاه پاک می شود. برای خام کردن ریموت غیر بلوتوثی در بعضی از دستگاه های پیشرفته با وارد شدن به منو دستگاه امکان تشخیص و انتخاب ریموت مورد نظر وجود دارد و فقط کد همان ریموت خام می شود و کد سایر ریموت ها تغییری نمی کند.

دفتر حفاظتی کیمیا با قریب به دو دهه تجربه در زمینه نصب و خدمات انواع درب اتوماتیک در اصفهان و دارا بودن کارشناسان مجرب و متخصص این حوزه آماده ارائه خدمت و مشاوره رایگان در زمینه خرید و نصب درب اتوماتیک در اصفهان می باشد. درصورت نیاز برای بهره مندی از این نوع خدمات و یا استعلام بهترین قیمت ها با شماره ۱۱-۳۶۶۳۳۰۱۰-۰۳۱ و یا ۰۹۱۳۱۰۸۵۵۶۰ تماس حاصل فرمایید.

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *