جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آنچه در این مقاله می‌خوانید

اصفهان، خیابان سجاد، چهارراه سپهسالار ، خیابان ارباب، دومین دوربرگردان، ساختمان مهر، طبقه اول، دفتر حفاظتی کیمیا

مشاوره قبل خرید و استعلام قیمت انواع درب: 09131085560 - 03136633011 - 03136633010

فهرست مطالب

امروزه در پارکینگ اکثر ساختمان های مسکونی و یا اداری از جک درب اتوماتیک در اصفهان برای باز و بسته کردن درب پارکینگ استفاده میشود. یکی از عوامل موثر در انتخاب جک درب اتوماتیک و جک درب پارکینگی، میزان سرعت این جک ها در باز و بسته کردن در است. در ادامه به بررسی تنظیم سرعت جک اتوماتیک پارکینگی می‌پردازیم.

تنظیم سرعت جک اتوماتیک پارکینگ:

چند عامل وجود دارد که بر روی تنظیم سرعت جک اتوماتیک پارکینگ بسیار اثرگذار هستند. این عوامل عبارتند از:

۱- نوع جک مورد استفاده،

۲- اجزای درب پارکینگ مانند لولا ها در بازویی و بلبرینگ ها در ریلی

۳- میزان وزش باد در منطقه و شرایط آب و هوایی

۴- نوع مدار فرمان

۵- نحوه صحیح بستن درب ( تراز کردن و رعایت سایر اصول نصب )

۶- طریقه صحیح نصب جک ها و موتور ( فاصله ته جک تا لولا در بازویی و فاصله چرخ دنده تا دنده شانه ای در ریلی ) و رعایت سایر اصول نصب

پس از بررسی این عوامل بر اساس شرایط موجود اقدام به تنظیم سرعت جک درب پارکینگ می شود.

غالبا کنترل برد جک پارکینگ علاوه بر اعمال تنظیمات سرعت جک درب اتوماتیک، قدرت موتور را نیز کنترل و تنظیم می نماید. همچنین، قابلیت تنظیم سرعت جک پارکینگی بستگی به نوع موتور و مدار فرمان به کار رفته در ساختار آن امکان پذیر می گردد. نحوه تنظیم سرعت جک برقی به واسطه نوع فرمانی که از مدار فرمان به موتور الکتریکی ارسال می گردد، انجام می شود و با حرکت چرخ دهنده ها و بلبرینگ های تعبیه شده در ساختار جک پارکینگ اجرا می شود.

گفتنی است که مرکز کنترل همچنین وظیفه صادر کردن و مدیریت کلیه فرمان ها اعم از توقف، باز و بسته شدن و تنظیم سرعت اولیه و ثانویه و اتوماتیک بسته شدن درب با، زماندهی تعریف شده را عهده دار می باشد. همچنین، ریموت کنترل دستگاه ایجاد ارتباط میان مرکز کنترل و مصرف کننده را به نحو مطلوب محقق می سازد. بنابراین، اصلی ترین قسمت برای کنترل و تنظیم سرعت درب در درجه اول مربوط به باکس کنترل آن می شود. و بعد از آن نقش موتور و جک ها بسیار موثر است.

همچنین موارد دیگری مانند نوع خازن ( در موتورهای AC )  و نوع چرخ دنده و ماردون و ….. نیز در سرعت و قدرت جک تاثیرگذار است، که جهت بهره مند شدن از جزییات آن با ما تماس بگیرید.لازم به ذکر ست تنظیمات مربوط به درب اتوماتیک حتما باید توسط تکنسین مجرب این حوزه انجام شود و هرگونه دستکاری توسط شخص غیر متخصص میتواند باعث خرابی درب اتوماتیک شما و متحمل شدن هزینه های اضافی زیادی باشد.

نحوه صحیح روان کردن درب اتوماتیک پارکینگی

برخی از ما فکر می کنیم با زدن روغن زیاد و یا گریس کاری تمام ایرادها و گیرهای به وجود آمده در درب ها برطرف شده و درب روان می شود. البته شاید در ابتدا تا حدودی این عمل انجام شود، ولی با مرور زمان با توجه به ذرات معتق موجود درهوا و جذب آن از طریق روغن و گریس کاری مصرف شده اتفاق برعکس می افتد، و ایراد دو چندان می شود. البته مشکلاتی در نحوه صحیح استفاده از یراق آلات درب توسط سازندگان  وجود دارد. به عنوان مثال جهت درب اتوماتیک بازویی در اصفهان  معمولا از لولاهایی استفاده می شود که جایی برای روغن و گریس کاری در آن تعبیه نگردیده است.

یا در درب های ریلی مسیری جهت انتقال روغن به بلبرینگ ها و قرقره ها تعبیه نگردیده است. ما سعی می کنیم راه حل مناسب را به شما پیشنهاد دهیم.یک درب اتوماتیک از دو قسمت تشکیل شده ، ابتدا خود درب و سپس جگ ها یا موتور حرکت دهنده، در مرحله اول در مورد روان کردن درب توصیح می دهیم، و سپسدر مورد جک ها و موتور آن توصیحات لازم به شما ارایه می شود.

نحوه روان کردن درب اتوماتیک پارکینگی بازویی 

در مورد درب های بازویی تعویض لولاها عملی بسیار سخت وهزینه بر است. بنابراین یک عدد اسپری DW40 ( روان کننده ) به همراه نازلی ۱۰ سانتی که بر سر آن قرار می گیرد از ابزارفروشی ها تهیه بفرمایید و با اسپری کردن میان لایه های لولا مواد شوینده و روان کننده را به داخل لولا وارد کنید و هم از شرروغن های کثیف که قبلا استفاده شده وبا ذرات معلق درهوا ترکیب و باعث مزاحمت شده، شوید و هم یک لایه روغنی با آلیاژ مخصوص بین قسمت های لولا قرار دهید که باعث روان شدن بسیار زیاد درب می شود.

عموما جک های درب های اتوماتیک بازویی نیاز به روغن کاری ندارند و در اکثر مواقع ایراد از خود درب است که در ادامه جهت رفع عیب آن توضیحات تخصصی خدمت شما عرضه می شود. ولی در صورتی که فکر می کنید جک درب اتوماتیک شما نیاز به روغن کاری دارد باتوجه به نوع جک به این صورت اقدام نمایید.

روغن کاری  جک بازویی از نوع سوسماری 

جک های بازویی سوسماری که به صورت یکپارچه است. به زیر جک که نگاه می کنیم یک میله مارپیچی ( ماردون ) می بینید که یک مهره بر روی آن می چرخد و درب را حرکت می دهد. ابتدا گریس وروغن های قبلی را تمیز کنید و شستشو دهید، سپس مجددا با استفاده از گریس ( جنس خوب ) آغشته نمایید، ماردون را گریس کاری کنید. دقت کنید که مصرف گریس باید به اندازه باشد که از مهره و ماردون بیرون نزند. در بعصی از جک ها یک دریچه پلاستیکی به عنوان گردگیر زیر جک قرار داده شده است که بایستی برداشته شود سپس عمل فوق انجام شود.

همچنین بهتر است پیچ زیر سرجک ( یراق اتصال جک به درب ) را باز کنید، سرجک را خارج کنیدوداخل آن را روغن ویا اسپری روان کننده بزنیدو مجددا سرجک را در جای خود قرار داده و پیچ آن را ببندید. لازم است جهت انجام این کار ابتدا جگ ها را خلاص نمایید. همچنین به قسمت ته جک ( نقطه اتصال جک به پشت چهارچوب درب ) بدون باز کردن پیچ با کمی اسپری روان سازی نمایید.

روغن و گریس کاری جک های تلسکوپی 

برای جک هایی که از نوع تلسکوپی هستند شما فقط می توانید سرجک و ته جک رامانند مورد قبل روان سازی کنید، و هیچ راهی برای روغن کاری و گریس کاری بدون باز کردن جک وجود ندارد و در صورت نیاز باید به متخصص مراجعه کنید،

نحوه روان کردن درب اتوماتیک پارکینگی ریلی

درب های اتوماتیک ریلی به دو طیق اتوماتیک می شوند. ۱- دنده شانه ای ۲- زنجیری  در مورد اول ( دنده شانه ای ) به هیچ عنوان به دنده شانه و چرخ دنده گریس و روغن نزنید و در صورت ایراد به متخصص مراجعه کنید. در مورد دوم ( زنجیری ) نیزبه همچنین به هیچ عنوان از گریس یا روغن استفاده نکنید به دلیل این که پس از مدتی نتیجه معکوس می دهد و با جذب ذرات معلق در هوا مشکل را دوبرابر می کند. فقط می توانید از اسپری DW40  ( که قبلا معرفی کرده ایم ) استفاده کنید و با پاشش آن به زنجیر ویا شستشو با گازوییل، شستشو و روان سازی کنید

برای روان کردن درب های اتوماتیک پارکینگی ریلی به دو صورت می توانید این کار را انجام دهید. ۱- بلبرینگ های پایین درب که داخل قرقره ها قرار دارند را روان کنید. روشی ساده که با استفاده از اسپری مزکور و نازل آن مواد داخل اسپری را از کنار قرقره ( ترجیحا موقعی که درب در حال حرکت است ) به بلبرینگ وارد کنید.

۲- در صورتی که می خواهید به صورت بهتری انجام شود با یک سوراخ ( به وسیله ی دریل )  در کنار پیچ داخل بلبرینگ اسپری را به صورت مستقیم به بلبرینگ وارد نمایید. لازم به ذکر است در درب های ریلی معمولا دو عدد بلبرینگ نیز در بالای درب وجود دارد که به سختی دیده می شود. بلبرینگ ها که در دو طرف بالی درب و داخل ریل قرار گرفته است را پیدا کنید و به آن اسپری بزنید. در صورتی که بلبرینگی وجود نداشت درب کاملا غیر اصولی نصب شده و نیاز به بازسازی و تعبییه بلبرینگ در قسمت بالا دارد.

دفترحفاظتی کیمیا با بیش از یک دهه تجربه در زمینه فروش، نصب و خدمات انواع درب اتوماتیک در اصفهان و دارا بودن تکنسین های مجرب این حوزه، آماده ارائه خدمت و مشاوره رایگان در زمینه خرید و نصب درب اتوماتیک در اصفهان و ارائه ی بهترین قیمت درب اتوماتیک اصفهان به شما عزیزان میباشد. درصورت نیاز برای استعلام بهترین قیمت ها با شماره ۱۱-۳۶۶۳۳۰۱۰-۰۳۱ و یا ۰۹۱۳۱۰۸۵۵۶۰ تماس حاصل فرمایید.

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *