جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تفاوت موتور AC و DC چیست؟

آدرس دفتر و نمایشگاه

اصفهان، خیابان سجاد، چهارراه سپهسالار ، خیابان ارباب، دومین دوربرگردان، ساختمان مهر، طبقه اول، دفتر حفاظتی کیمیا

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اصفهان، خیابان سجاد، چهارراه سپهسالار ، خیابان ارباب، دومین دوربرگردان، ساختمان مهر، طبقه اول، دفتر حفاظتی کیمیا

مشاوره قبل خرید و استعلام قیمت انواع درب: 09131085560 - 03136633011 - 03136633010

فهرست مطالب

موتور درب برقی دارای انواع مدل ها می باشد اما در کل به دو دسته ی موتور های AC و DC تقسیم می شوند. در این مقاله قصد داری به این سوال پاسخ دهیم که تفاوت موتور AC و DC چیست؟
در ابتدا باید بدانید موتور های AC و DC برای درب اتوماتیک کرکره ای مورد استفاده هستند و وظیفه ی اصلی آنها همچون اکثر موتور ها تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی می باشد. به موتور های DC موتور الکتریکی مستقیم و به موتور AC موتور الکتیریکی متناوب نیز می گویند.

تفاوت موتورAC و DC چیست؟

1- عمده ترین تفاوت این موتور ها در ماهیت آنهاست همانطور که از نام آنها مشخص است. موتور الکتریکی مستقیم DC با ولتاژ (24-12 ولت) فعال می شود و موتور الکتریکی متناوب AC با ولتاژ ( 240-220 ولت) فعال می شود. در واقع تفاوت اصلی دو موتور AC و DC در منبع تغذیه آن ها می باشد. موتورهای AC دارای ورودی تغذیه متناوب و موتورهای DC با جریان غیر متناوب یا جریان مستقیم می باشند.

2- موتور الکتریکی مستقیم DC فاقد خازن می باشد اما موتور الکتریکی متناوب AC دارای دو خازن می باشد. (یکی از خازن ها نقش راه انداز را دارد و دیگری دائما در مدار است که به موتورهای یک فاز دو خازنی معروف هستند.)

3- استاتور موتور الکتریکی مستقیم DC به حالت سیم پیچ است و سیم پیچی کمکی یا راه انداز ندارد اما استاتور موتور الکتریکی متناوب AC دارای دو سیم پیچ کمکی و اصلی است که خازن ها به سیم پیچ کمکی به صورت سری متصل میشوند.

4- سرعت موتور الکتریکی مستقیم DC با جریان سیم پیچ کنترل می شود، اما سرعت موتورهای الکتریکی متناوب AC با تغییر فرکانس ولتاژ ورودی انجام پذیر می باشد .

5- موتور الکتریکی مستقیم DC نسبت به موتور الکتریکی متناوب AC برق کمتری مصرف می کند اما طول عمر کمتری دارد.

6- قیمت موتور الکتریکی مستقیم DC هم از موتور الکتریکی متناوب AC بیشتر است

امتیاز دهی به این مطلب
مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *