جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آنچه در این مقاله می‌خوانید

اصفهان، خیابان سجاد، چهارراه سپهسالار ، خیابان ارباب، دومین دوربرگردان، ساختمان مهر، طبقه اول، دفتر حفاظتی کیمیا

مشاوره قبل خرید و استعلام قیمت انواع درب: 09131085560 - 03136633011 - 03136633010

بررسی 8 مورد از مشکلات جک پارکینگ | عیب یابی و تعمیر، دفتر حفاطتی کیمیا
فهرست مطالب

در این مقاله به بررسی ۸ مورد از مشکلات جک پارکینگ | عیب یابی و تعمیر می پردازیم. درب های اتوماتیک مانند هر وسیله برقی دیگر ممکن است خراب شود و نیاز به تعمیر و سرویس داشته باشد. اگر شما هم از درب هوشمند برای پارکینگ خود استفاده می کنید، ممکن است تا کنون  برای عیب یابی و تعمیر جک اتوماتیک در پارکینگ با مشکلاتی مواجه شده باشید.در درب اتوماتیک پارکینگی مشکلات مرتبط با جک بسیار رایج است،

برای عیب یابی جک اتوماتیک درب پارکینگ باید از تعمیرکاران مجرب این حوزه درخواست کرد تا در محل حاضر شده و اقدام به بررسی و رفع مشکل نمایند.

بررسی ۸ مورد از مشکلات جک پارکینگ | عیب یابی و تعمیر

در بررسی ۸ مورد از مشکلات جک پارکینگ | عیب یابی و تعمیر آن ابتدا باید مطمئن شوید که جک به جریان برق متصل است یا خیر. در صورتی‌ که سیم متصل به جک اتوماتیک قطع بوده یا اتصالی داشته باشد با بررسی آن به آسانی می‌توان امکان تعمیر را فراهم کرد. مشکلات و عیب هایی که ممکن است برای جک درب پارکینگ شما پیش آمده باشد :

۱- کار نکردن ریموت درب پارکینگ

هنگامی که ریموت را فشار می دهید، و درب باز نمی شود، علت های مختلفی می تواند داشته باشد، که در عیب یابی و تعمیر باید به آن توجه داشته باشیم. اول این که برق دستگاه قطع باشد. باز کردن درب دستگاه باید توسط نیروی متخصص انجام شود. اما در اینجا راه حل ساده ای که شما بتوانید انجام دهید را در اختیار شما قرار می دهیم. در هر دستگاه یک جفت چشم وجود دارد، که فقط یکی از این چشم ها دارای رله هستند.

در بعضی از مدل ها وقتی که دست را جلوی چشم تکان می دهیم، صدایی شبیه صدای تیک تیک ساعت می دهد. اگر این صدا را شنیدید، یعنی برق،  داخل دستگاه وصل است وخرابی ریموت از برق آن نیست و خود ریموت خراب است، و اختیاج به تعمیر دارد. در صورتی که عیب از ریموت باشد، دو حالت دارد

  • کد آن پاک شده باشد.
  • باطری آن تمام  شده باشد.

اگر صدایی از داخل آن نشنیدید، ایراد از برق دستگاه است و باید ورودی برق دستگاه را جک کنید. محل  قطعی برق را پیدا کنید. با برطرف کردن مشکل قطعی برق عیب برطرف می شود. همچنین می تواند مشکل از فیوز باشد، یعنی فشاری به برد آمده که باعث سوختن فیوز شده است.  در نهایت اگراین دو مورد را جک کردید و مشکلی نداشت، احتمال دارد که خود برد خراب شده باشد. تعمیر برد باید توسط تعمیر کار صورت پذیرد.

۲- باز و بسته نشدن درب پارکینگ

اکنون که مبحث بررسی ۸ مورد از مشکلات جک پارکینگ | عیب یابی و تعمیر را شروع کرده ایم، به این نکته می رسیم، که  مواقعی هست که موتور یا جک صدا می دهد، ولی  عمل باز و بسته شدن  در پارکینگ انجام نمی شود. معمولا در چنین مواردی مشکلی که اول از همه باید چک و برطرف شود، نحوه خلاص کردن موتور است. که ممکن است.

  • کلید خلاص کن به طور کامل برنگشته است.
  • کلید خلاص کن را اصلا نچرخانده اید.
  • ضامن کلید خلاص کن را برنگردانده باشید.

بعد از چک کردن این موارد اگر هیچ کدام از این عیب ها  در باز و بسته نشدن درب پارکینگ وجود نداشت، احتمال دارد گیربکس داخلی، درون جک موتور خراب شده باشد که در این صورت باید به تکنسین مربوطه مراجعه فرمایید.

۳- چشمی درب اتوماتیک پارکینگ و علت خرابی آن

یکی از بخش های مهم یک دربرقی فتوسل یا چشم درب اتوماتیک است که می توانند امنیت افراد را در هنگام عبور از درب تضمین کنند. توصیه کارشناسان دفتر حفاظتی کیمیا  به خریداران محترم درب اتوماتیک پارکینگی در اصفهان این است که در هنگام خرید حتما چشمی درب را نیز دریافت نمایند و گمان نکنند هزینه ای اضافی می باشد.

نکته! توجه فرمائید که چشمی درب اتوماتیک بازویی و ریلی در پکیج های آن موجود می باشند و به صورت آپشن اضافه نیستند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که درب برقی پارکینگ با وجود وصل بودن برق، موقع بسته شدن با مشکل روبرو باشد. یا این که درب باز می شود ولی، یا بسته نمی شود یا تا نیمه باز می شود.  معمولا این ایراد مربوط به چشمی درب پارکینگ است، و برطرف کردن آن  راه های مختلفی دارد.

۱-نحوه عملکرد چشمی درب اتوماتیک : دلیل اهمیت عملکرد چشمی درب اتوماتیک پارکینگ را در ادامه با یک مثال توضیح خواهیم داد. فرض کنید درب اتوماتیک پارکینگ درحال بسته شدن است و در این هنگام فرد یا کودکی می خواهد از بین درب رد شود. درصورت نداشتن چشمی درب به حرکت خود ادامه می دهد و بی توجه به مانعی که بین درب وجود دارد بسته خواهد شد.

اما در صورت وجود چشمی درب اتوماتیک، در هنگام عبور فرد یا خودرو و یا هر شی دیگر، درب به صورت اتوماتیک و پس از دریافت پیام از چشمی ها متوقف یا در جهت باز شدن حرکت می کند. همین عملکرد چشمی باعث جلوگیری از بروز بسیاری از خسارت های جسمانی و مالی خواهد شد پس نصب آن بسیار ضروری است.

چشمی ها به صورت یک جفت هستند که در کناره های درب پارکینگ قرار می گیرند. یکی از چشم ها به عنوان فرستنده و یکی دیگر به عنوان گیرنده عمل می کنند و در بین آنها سیگنالی درحال رد و بدل شدن است. هرگاه این سیگنال قطع شود وازفرستنده به گیرنده نرسد نشان دهنده ی وجود یک مانع در بین درب می باشد.

پس از تشخیص مانع توسط چشمی ها این پیام به مرکز کنترل درب ارسال می گردد و مرکز کنترل نیز به موتور فرمان ایستادن و یا حرکت در جهت باز شدن درب را صادر می کند. این که درب برقی در هنگام تشخیص مانع چه حرکتی انجام دهد (از حرکت بایستد یا در خلاف جهت حرکت کند) در هنگام نصب و به تشخیص کارشناس نصب و کارفرما تنظیم می شود.

یکی دیگراز بهترین راه ها برای تشخیص علت خرابی چشمی درب اتوماتیک این است که دست خود را از جلوی چشمی بالا و پایین ببریم. نشانه سالم بودن چشمی این است که در زمان حرکت دست جلوی آن صدای تیک تیک شنیده می شود. در صورت نشنیدن این صدا حتما چشمی خراب است و نیاز به تعمیر دارد.

۲- بی کیفیت بودن چشمی درب پارکینگ :  ممکن است عیب از کیفیت خود چشم باشد. در این مورد وقتی که نورخورشید روی چشمی می افتد این خطا را می دهد که یا درب اصلا بسته نمی شود، یا هنگام بسته شدن، خود در رفلکس نور می دهد و دوباره در نیمه راه وقتی در حال بسته شدن است ، باز می شود. برای تعمیر این مشکل می توانید،  قسمتی که نور خورشید به آن تابیده است را بدون این که جلوی چشم در پارکینگ قرار بگیرید، سایه ببندازید . اگر عیب از اشعه نور خورشید باشد برطرف می شود.

۳- کثیف شدن قاب چشمی : ممکن است جلوی قاب چشمی درب اتوماتیک کثیف شده باشد. حشره یا هر چیز دیگری داخل چشمی رفته باشد که باعث ایجاد خطای چشمی می شود. برای رفع این عیب جلوی چشم را تمیز کرده یا قاب چشمی را باز کزده و آن را تمیز و دوباره در جای خود قرار دهید. اگر روی قاب چشمی خاک بنشیند و یا کثیف باشد ممکن است چشمی دچار اختلال گردد. در این صورت شما می توانید قاب چشمی را با دستمال نم دار تمیز کنید.

۴- آب خوردگی : شایع ترین علت خرابی چشمی اب خوردگی و نفوذ آب درون چشمی می باشد. در این حالت به مدار چشم ها آسیب جدی رسیده و قابل تعمیر نمی باشد و باید تعویض گردد. بهترین راهکار برای جلوگیری از این اتفاق این است که پس از نصب با چسب آکواریوم دور تا دور آن را یه طور کامل آب بندی کنیم.

۵- خارج شدن چشمی از جای خود : برای تعمیر چشمی درب پارکینگ باید به صورت نقطه ای کاملا تراز باشد و دقیقا روبروی هم قرار گرفته باشند. اگر کوچک  ترین ناهماهنگی  ( بالا و پایین بودن ) پیش آید باعث ایجاد این خطا می شود و چشم درست عمل نمی کند.

۶- قطعی سیم: ممکن است که در اثر کار کرد و یا دست کاری توسط یک فرد و یا عوامل دیگر یکی از سیم های چشمی (برق و یا پلاتین) از جای خود بیرون آمده و یا قطع شده باشد.در صورت بروز چنین مشکلی باید با افراد متخصص تماس بگیرید تا بررسی و سرویس درب پارکینگ شما توسط آنها صورت گیرد.

۴- چرا درب پارکینگ به خودی خود باز می شود.

در دو صورت ممکن است این اتفاق بیفتد.

۱- در سیستم های قدیمی فرستنده  یا از یک ریموت کنترل دیگر یا از یک میدان مغناطیسی فرکانس اشتباهی دریافت می کند و در ریموت کنترل تداخل به وجود می آورد، و درب پارکینگ به خودی خود باز می شود. برای رفع مشکل خرابی ریموت درب پارکینگ در درجه اول  کد ریموت کنترل یک بار ریست شود و کد همه ریموت کنترل ها پاک و دوباره کد داده شود. اگر بازهم تعمیر نشد قسمت اف ام گیرنده رادیویی ریموت کنترل را عوض کرده و از نوع پیشرفته تری استفاده شود.

۲- یکی دیگر از موارد این است که شاسی زیر دکمه ی یکی از ریموت کنترل ها خراب شده باشد. معمولا وقتی ریموت  را فشار می دهید صدای ( تیک تیک ) می دهد. این صدا به خاطر وجود جکی است که زیر شاسی قرار دارد ( شکل ظاهر آن شبیه یک پولک محدب است ) که فقط وقتی ریموت را فشار می دهید این اتصال برقرار می شود. بعضی از مواقع این جک می شکند و بدون این که فشاری به ریموت وارد شود اتصال برقرار می شود و فرمان باز و بسته شو به درب ارسال می شود.  در به خودی خود باز یا بسته می شود.

برای بررسی این مشکل رایج  جک پارکینگ وعیب یابی و تعمیرآن می توانید تمام ریموت کنترل ها را جمع کرده و آن ها را چک کنید. اگر ریموتی خارج از دسترس شما باشد،  باید فزکانس کد همه دستگاه ها را پاک و ریست شود و دوباره ریموت ها کد شود. این کار باید توسط  متخصص انجام شود چون احتیاج به دستگاه خاص خود دارد

۵- علت بسته نشدن کامل جک پارکینگ چیست؟

این مشکل معمولا در فصل های سرد سال به وجود می آید. وقتی هوا سرد می شود، درب پارکینگ سفت می شود، و تایمی که برای برد تعریف شده به دلیل کندی حرکت درزمانی که مشخص کرده ایم،  تمام می شودولی درب کامل بسته نمی شود.پس در نتیجه احتمال ۹۰ درصدی بسته نشدن کامل درب پارکینگ به خاطر سفت شدن جک است. تعمیر جک پارکینگ  در عین سادگی نکته خیلی مهمی دارد.

برای برطرف کردن این عیب جک پارکینگ بعضی از افراد از روغن یا گیریس استفاده می کنند. ولی به خاطر ریز گردها و گرد وغباری که در کشور ما وجود دارد راه حل مناسبی نمی باشد. شاید در لحظه ی اول درب روان شود ولی در طول زمان مشکل دو چندان می شود پس توصیه می شود که این کار را انجام ندهید. اگر هم قبلا از روغن استفاده کرده اید با نفت یا گازوئیل درب را شستشو دهید برای تعمیر ورفع عیب جک پارکینگ از اسپری روان کننده ۴۰ Dw استفاده کنید.

  • اگر درب اتوماتیک بازویی باشد قسمت شیار لولاها را اسپری کنید
  • اگر درکشویی است بلبرینگ های بالای درب و غلطک های پایین را در حین حرکت اسپری کنید.

۶- کم بودن برد ریموت  جک پارکینگ

برای عیب یابی و تعمیر مشکلات جک پارکینگ به یک مورد دیگر که می شود اشاره کرد، کم بودن برد ریموت است.  در صورتی که ریموت کنترل شما برد مسافتی زیادی ندارد و جهت عملکرد ریموت مجبور به نزدیک کردن آن به مدار فرمان هستید باید بررسی کنید که آیا از ابتدا به این صورت بوده و یا بعدا چنین مشکلی به وجود آمده است.

اگر از ابتدا این گونه بوده یا مربوط به کیفیت و نوع ریموت ویا مربوط به قسمت رادیو ( گیرنده فرکانس از ریموت ) که بر روی برد نصب شده می باشد. در صورت بی کیفیت بودن ریموت آن را تعویض ودر صورتی که مربوط به گیرنده فرکانس می باشد، ابتدا بررسی کنید در صورتی  که برد دارای قسمت مخصوص نصب آنتن می باشد، آنتن مخصوص را تهیه و به صورت اصولی نصب نمایید.

در غیر این صورت به احتمال زیاد یک قطعه سیم استخوانی به طول حدودی ۱۵ سانت که یک طرف آن به برد و طرف دیگر رها گردیده می باشد. سیم مذکور را با استفاده از یک پیچ گوشتی ریز به صورت مارپیچ مانند سیم تلفن در آورید و شاهد خواهید بود که برد مسافتی آن تغییر می کند.

۷- عملکرد جک های اتوماتیک دچار اختلال شده باشد.

در جک الکترومکانیکی در صورت وارد آوردن فشار مضاعف برروی درب به هنگام باز و بسته شدن، اصطکاک میان چرخ دنده‌ها و میل ماردون زیاد شده و همین امر سبب شکستن آنها می‌گردد.

اما در جک هیدرولیکی داستان به گونه‌ای متفاوت اتفاق می‌افتد، این جک‌ها به روغن‌کاری نیاز دارند و کمبود آن باعث ایجاد فشار بسیار برروی موتور می‌شود که همین امر کاهش عمر مفید و افزایش امکان آسیب به اتوماتسیون درب را به دنبال خواهد داشت.درصورت بروز مشکل در جک های اتوماتیک حتما با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.

۸-  چرا جک در پارکینگ صدا می دهد؟

آخرین مورد لازم به ذکر سر و صدای ایجاد شده در هنگام باز و بسته شدن درمی باشد که از عمده ترین دلایل آن ابتدا صدای مربوط به خود جک در حین حرکت می باشد، که در مقاله روش های کاهش صدای درب اتوماتیک پارکینگ به آن اشاره شده است. نوع دیگر صدا مربوط به جک و موتور می باشد که در صورت  تشخیص چنین موردی از دستکاری اجتناب و یه تکنسین مجرب برای تعمیر و عیب یابی مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری 

به بررسی ۸ مورد از مشکلات جک پارکینگ باعیب یابی و تعمیر آن پرداختیم، و نهایت سعی خود را کردیم که توضیحات کاملی در مورد انواع عیوب در پارکینگ به شما دوستان گرامی ارائه دهیم. در صورتی که به طور صحیح آموزش های فوق را اجرا کنید. در اکثر مواقع قادر به رفع عیب درب اتوماتیک خود خواهید بود . حتی می توانید در صورت ابهام در موارد ذکر شده در ساعات کاری با دفتر حفاظتی کیمیا تماس و از مشاوره ما بهره مند شوید.

در غیر این صورت در مواردی که رفع ابهام نگردید یا در توضیحات، پیشنهاد مراجعه به تکنسین را داده ایم . از دستکاری خودداری فرمایید و به مشاورین متخصص مراجعه فرمایید. به یاد داشته باشید عیب یابی جک درب پارکینگ و تعمیر آن حتما باید توسط متخصصین این حوزه انجام شود. پس در هنگام خرید جک درب اتوماتیک حتما به این نکته دقت داشته باشید که محصول خریداری شده دارای خدمات پس از فروش باشد.

دفترحفاظتی کیمیا با بیش از یک دهه تجربه در زمینه فروش، نصب و خدمات انواع درب اتوماتیک در اصفهان آماده ارائه خدمت و مشاوره رایگان در زمینه نصب و خرید درب اتوماتیک در اصفهان و ارائه ی بهترین قیمت درب اتوماتیک اصفهان می باشد. درصورت نیاز برای استعلام بهترین قیمت ها با شماره ۱۱-۳۶۶۳۳۰۱۰-۰۳۱ و یا ۰۹۱۳۱۰۸۵۵۶۰ تماس حاصل فرمایید .

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *