جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نحوه ی کارکرد درب پارکینگ

آدرس دفتر و نمایشگاه

اصفهان، خیابان سجاد، چهارراه سپهسالار ، خیابان ارباب، دومین دوربرگردان، ساختمان مهر، طبقه اول، دفتر حفاظتی کیمیا

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اصفهان، خیابان سجاد، چهارراه سپهسالار ، خیابان ارباب، دومین دوربرگردان، ساختمان مهر، طبقه اول، دفتر حفاظتی کیمیا

مشاوره قبل خرید و استعلام قیمت انواع درب: 09131085560 - 03136633011 - 03136633010

فهرست مطالب

در مطالب پیشین درمورد درب اتوماتیک بازویی، انواع آن و نحوه ی نصب آن بحث شده است. در این مقاله قصد داریم به نحوه ی کارکرد درب پارکینگ بپردازیم. اینکه یک درب اتوماتیک چگونه نقاط انتهایی و بتدایی باز یا بسته شدن درب را تشخیص می دهد تا حرکت موتور درب اتوماتیک در این نقطه متوقف شود؟ یا به عبارت دیگر انتها و ابتدای کورس کار درب اتوماتیک پارکینگی چگونه در سیستم آن تشخیص داده می شود؟
برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانید که ابتدا و انتهای باز یا بسته شدن درب پارکینگی توسط سه روش تشخیص داده می شود که عبارتند از: 1- میکروسوئیچ، 2- سنسور مگنت( آهنربا)، 3- سیستم انکودر (ENCODER)

  • روش میکروسوئیچ:

در این روشروی هر جک یک میکروسوئیچ قراردارد که دارای یک پلاتیم می باشد. وقتی که جک به انتهای باز و بسته شدن خود می رسد بازوی جک یا در واقع قطعخ کالسکه ای جک مربوطه به این پلاتین میکروسوئیچ رخورد کرده و این باعث ارسال یک فرکانس شده و تابلو کنترل مرکزی جک متوجه می شود که جک به انتهای باز یا بسته شدن خود رسیده است. این سیستم معمولا در جک هایی 24 ولتی DC به کار می رود.

  • روش سنسور مگنت:

در این روش، سنسور های مگنتی یا آهن ربایی که در موتور جک تعبیه می شود و یک آهنربا روی ماردون متحرک جک قرار داره می شود و وقتی این آهنربا به این سنسور ها نزدیک شود پلاتین داخل این سنسور ها وصل شده و با دور شدن آهنربا قطع می شود. به وسیله ی همین قطع و وصل شدن، تابلوی کنترل مرکزی متوجه می شود که جک در انتهای مسیر باز یا بسته شدن خود قرار دارد.

  • روش انکودر ENCODER:

این روش حالت پیشرفته تر می باشد که امروزه پرکاربرد شده است. در واقع در این روش کنترل مرکزی مجهز به سیستم تشخیص فشار است و وقتی درب پارکینگ به انتهای کار خود می رسد با زدن آمپر در این نقاط، برد کنترل متوجه می شود که جک به انتهای کار خود رسیده است و موتور را خاموش می کند تا درب از حرکت بایستد.

دفترحفاظتی کیمیا با بیش از یک دهه تجربه در زمینه نصب و خدمات انواع درب اتوماتیک و قفل در اصفهان آماده ارائه خدمت و مشاوره رایگان در زمینه خرید و نصب درب اتوماتیک در اصفهان میباشد. درصورت نیاز برای بهره مندی از این نوع خدمات و یا استعلام بهترین قیمت ها با شماره 11-36633010-031 و یا 09131085560 تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهی به این مطلب
مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *