جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهم ترین نکات تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

آدرس دفتر و نمایشگاه

اصفهان، خیابان سجاد، چهارراه سپهسالار ، خیابان ارباب، دومین دوربرگردان، ساختمان مهر، طبقه اول، دفتر حفاظتی کیمیا

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اصفهان، خیابان سجاد، چهارراه سپهسالار ، خیابان ارباب، دومین دوربرگردان، ساختمان مهر، طبقه اول، دفتر حفاظتی کیمیا

مشاوره قبل خرید و استعلام قیمت انواع درب: 09131085560 - 03136633011 - 03136633010

مهم ترین نکات تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای
فهرست مطالب

از مهم ترین نکات تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای در اصفهان نحوه صحیح عیب یابی و برطرف نمودن مشکل شیشه برقی می باشد. مانند تمامی سیستم های الکترومکانیکی، در برقی شیشه ای هم نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. در ابتدا در مورد تعمیر درب شیشه ای توضیح می دهیم. سپس در مورد خراب شدن درب، علت و طریقه برخورد با آن توضیحات لازم را که حاصل چندین سال تجربه فیزیکی و عملی می باشد را به اطلاع شما همراهان گرامی می رسانیم.

مهم ترین نکات تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

انواع درب اتوماتیک شیشه ای نیز همانند دیگر تجهیزات الکترونیکی و برقی به نگهداری، سرویس و تعمیرات نیاز دارند. درب های اتوماتیک به طور معمول به علت استفاده زیاد در طول روز ممکن است مدتی بعد از نصب نیاز به تعمیر داشته باشند. اما این فاصله زمانی می تواند به دلیل نصب غلط شیشه برقی کوتاه تر هم بشود. بنابراین به موارد زیر که از مهمترین نکات تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای است توجه داشته باشید:

 تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

  • سرویس شیشه برقی به طور منظم

درب اتوماتیک شیشه ای به طور سالیانه برای مطمئن شدن از ایمنی نیاز به سرویس دارد. به دلیل این که از موتورهایی با مدل های متفاوت در شیشه برقی استفاده می شود و با توجه به میزان تردد، زمان سرویس درب متفاوت است و معمولا به سرویس های ماهیانه و یا 3 ماه یک بار نیازمند هستند.

  • تعویض قطعات جزئی

اگر بخشی از درب خراب شد می توانید با کمک یک کارشناس با تعویض قطعات جزئی درب را تعمیر کنید. با تعمیر کردن سریع و به موقع همان بخش از خراب شدن سایر بخش ها نیز جلوگیری کنید و این گونه هزینه کمتری را می پردازید. بسیاری از فروشندگان دارای خدمات پس از فروش به همراه گارانتی محصولات هستند. شما با دریافت گارانتی و یا خدمات پس از فروش خوب و با کیفیت می توانید پس از ایجاد هرگونه مشکل درب، سریع و راحت با تعویض قطعات مشکل درب را بر طرف کنید.

  • به درستی از شیشه برقی استفاده کنید.

به ندرت پیش می آید که درب شیشه ای به طور ناگهانی بشکند. اما احتمال خارج شدن از چهار چوب بر اثر برخورد محکم وجود دارد. یا به هنگام شستن و یا تمیز کردن درب مراقب ورود آب به داخل دستگاه های الکترونیکی درب باشید از گذاشتن مانع بین در برقی شیشه ای جلوگیری کنید و بر نحوه درست باز و بسته شدن درب و حرکت آن نظارت کنید اگر اختلالی به وجود آمد آن را برطرف کنید.

عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای 

با استفاده مداوم از درب های اتوماتیک شیشه ای امکان خراب شدن درب بالاتر می رود و برای تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای باید در صدد برطرف کردن ایرادات و عیب یابی باشید. برای بررسی و عیب یابی شیشه برقی قبل از مراجعه به تکنسین به موارد زیر توجه کنید.

  1. در ابتدا چک کنید که سوئیچ قدرت روشن است و روی دکمه اتوماتیک تنظیم شده است.
  2. اطلاع پیدا کنید که باطری به درستی کار می کند.
  3. اگر مشکل باز و بسته شدن درب است دکمه خاموش را ۱۵ ثانیه نگه دارید و پس از خاموش شدن دوباره آن را روشن کنید.
  4. بررسی کنید سنسورها روشن باشند و در مسیر درب چیزی قرار نگرفته باشد.
  5. اطمینان حاصل کنید که باتری و ریموت کنترل ها به صورت دقیق کار کنند.

نحوه تمیز کردن در برقی شیشه ای

مهم ترین مساله در مورد نحوه تمیز کردن در برقی شیشه ای این است که به هیچ عنوان از روغن یا گریس برای روان کردن درب اتوماتیک استفاده نگردد. روغن کاری تسمه و یا سایر تجهیزات باعث به وجود آمدن مشکلاتی می شود که بسیار پرهزینه است و در نهایت راهی به جز تعویض قطعات درب نمی ماند. برخلاف تصور ما که روغن باعث سهولت در حرکت درب می شود برعکس باعث به وجود آمدن ضایعه ای برای جلوگیری از سرعت و اجرای صحیح مکانیزم درب برقی می گردد.

تعمیر درب شیشه ای

از جمله ساده ترین راه ها برای تعمیر در برقی شیشه ای تمیز کردن و سرویس به صورت اصولی و با احتیاط می باشد که تاثیر بسزایی در کارکرد و عمر بادوام در برقی شیشه ای دارد.

  1. اولین موردی که نیاز به تمیز کاری دوره ای دارد مقطع ریل می باشد که بر روی شاسی سوار شده و قرقره ها بر روی آن حرکت می کند. روش تمیز نگه داشتن آن با استفاده از شوینده و جرم گیرهای ملایم و یا یک دستمال نرم می باشد که تمامی جرم ها و ناصافی های روی ریل را تمیز کند و سپس به سطح روی قرقره ها ( هانگرها ) توجه نمایید و بدون باز کردن هانگر در هنگام حرکت درب را تمیز و جرم زدایی بفرمایید.
  •  فتوسل ( صفحه تشخیص حرکت افراد که بر روی چشم است ) و قاب جلوی درب است. قاب جلو در شیشه ای را تمیز کنید ( می توانید درب را جدا کنید و شستشو دهید ) سپس با یک دستمال عینک آغشته به تمیز کننده صفحه LCD  به صورت آهسته بر روی فتوسل کشیده و آن را خشک کنید. ( لازم به ذکر است برای انجام این کار حتما برق را قطع کنید. ) بعد از خشک شدن ، برق را وصل و سپس استفاده نمایید. این کار برای درب هایی که چندین سال کار کرده و در معرض ذرات معلق هوا بوده موثر است. در شیشه برقی هایی که کمتر از آن استفاده شده نیاز به چنین کاری نیست.

چگونه در برقی شیشه ای را آچارکشی کنیم؟

اگر می خواهید که شیشه سکوریت دربرقی شما عمر مفید بیشتری داشته باشد، باید برای حفظ کارکرد آن هر چند وقت یک بار درب را رگلاژ کنید. رگلاژ کردن سرعت باز و بسته شدن درب را کنترل می کند. ایراداتی مربوط به صدا دادن درب رفع می‌گردد و به طور کلی در برقی تنظیم می‌شود؛ انجام این امور دلیلی بر افزایش عمر درب شیشه ای خواهد شد. شیشه های سکوریت مانند سایر بخش‌ های ساختمان به مراقبت و مواظبت احتیاج دارد و همه این نکته را می‌دانیم که مراقبت از قسمت های شیشه ایی نیز باید دو چندان باشد.

مساله دیگری که در حفظ، نگهداری و تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای قابل ذکر است این است که بدانیم  چه قسمت هایی از در برقی شیشه ای را آچارکشی کنیم. این  قسمت ها شامل : پیچ های غلتک ها ( هانگر ) و هرزگرد و تسمه گیر در داخل اپراتور و پیچ فریم ها در خارج از اپراتور می باشد.

آیا تعویض کردن تفلون پایین درب برقی شیشه ای مهم است؟

اگر انتظار دارید که درب راحت و روان حرکت کند باید تفلون پایین درب در صورت خراب شدن عوض شود. درب اتوماتیک شیشه ای با استفاده از قرقره هایی که در قسمت بالای در بر روی مقطع ریل و شاسی قرار گرفته حرکت می کند و تمام فشار بر روی قسمت بالا است ولی در قسمت پایین درب و در زیر درب برقی نیز یک عدد تفلون قرار گرفته که معمولا قابل رویت نمی باشد. قطعه مورد نظر پس از کارکرد مکرر در برقی ساییده شده و نازک می گردد و باعث ایجاد سر و صدا و خوب کار نکردن درب می شود.

با تعویض تفلون زیر در می توانید درب را به حالت اولیه که نرم و بی صدا کار می کرد برگردانید. نکته ای که در هنگام خرید در برقی شیشه ای باید توجه داشته باشید این است که نصب و تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای رابطه مستقیمی  بر کیفیت درب اتوماتیک شما دارد. ( این کار باید با مراجعه به تکنسین مجرب انجام گردد.)

سوالات متداول

آیا خودمان می توانیم رگلاژ درب شیشه ای را انجام دهیم؟ اگر مشکلی برای درب های شیشه ای پیش بیاید و نیاز به رگلاژ باشد، باید توسط متخصص انجام گیرد، زیرا این کارها نیاز به تخصص و مهارت بسیار بالایی دارد؛ بنابراین توصیه  ما به شما این است که به هیچ عنوان خودتان رگلاژ را انجام ندهید. به علاوه درب های اتوماتیک شیشه ای چون از جنس سکوریت هستند و مدل های گوناگونی دارند و ممکن است تنظیم و رگلاژ هر درب با در برقی دیگر فرق داشته باشد.

سخن پایانی 

تعمیر و یا سرویس توسط افراد تازه کار و غیر متخصص می تواند موجب از کار افتادگی موتور و درب شود. خرابی قطعه و تجهیزات بسته به نوع خرابی و نوع قطعه ای که دچار مشکل شده است گاها هزینه های زیادی را به بار می آورد. پس توصیه اکید ما به شما این است که از شرکتی درب اتوماتیک خود را خرید کنید که خدمات پس از فروش نیز ارائه بدهند. زیرا مشکل تجهیزاتی که کار کرده اند را بهتر از دیگران می توانند متوجه شوند و به برطرف کردن آن بپردازند.

دفتر حفاظتی کیمیا با قریب به دو دهه تجربه در زمینه فروش، نصب و خدمات انواع درب اتوماتیک در اصفهان آماده ارائه خدمت و مشاوره رایگان در زمینه خرید و نصب درب اتوماتیک در اصفهان و ارائه بهترین قیمت درب اتوماتیک اصفهان می باشد. در صورت نیاز برای استعلام بهترین قیمت ها با شماره 11-36633010-031 و یا 09131085560 تماس حاصل فرمایید.

3.3/5 - (14 امتیاز)
مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *