جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اکسس کنترل چیست؟ انواع اکسس + کاربرد ( معایب و مزایا )

آدرس دفتر و نمایشگاه

اصفهان، خیابان سجاد، چهارراه سپهسالار ، خیابان ارباب، دومین دوربرگردان، ساختمان مهر، طبقه اول، دفتر حفاظتی کیمیا

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اصفهان، خیابان سجاد، چهارراه سپهسالار ، خیابان ارباب، دومین دوربرگردان، ساختمان مهر، طبقه اول، دفتر حفاظتی کیمیا

مشاوره قبل خرید و استعلام قیمت انواع درب: 09131085560 - 03136633011 - 03136633010

نصب انواع کنترل تردد توسط دفتر حفاظتی کیمیا
فهرست مطالب

انواع اکسس کنترل یا کنترل تردد برای محدود کردن دسترسی افراد به اموال، ساختمان یا یک اتاق خاص بر روی انواع درب اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد. کنترل توسط این دستگاه می تواند به وسیله یک فرد ( نگهبان ) و یا از طریق ابزارهایی مانند گیت ها، کارت ها و قفل های هوشمند و… بر روی در برقی در اصفهان انجام شود. در سازمان ها از انواع اکسس کنترل برای دسترسی بهتر و به عنوان وسیله ای برای مدیریت و نظارت بر دسترسی به درب های برقی قفل شده و یا برخی از درب ها با دسترسی محدود استفاده می شود.

 

اکسس کنترل چیست؟

اکسس کنترل یا کنترل دسترسی به دستگاهی گفته می شود که برای ورودی گیت های تردد انواع درب های اتوماتیک، ورودی ها و دفترهای اداری و مطب های پزشکی و فروشگاه های طلا فروشی و … به کار برده می شود. عملکرد اکسس کنترل به این صورت است. در ابتدا با دستگاه کنترل تردد یک فرمان بازشو برای باز کردن درب اتوماتیک تعیین می گردد که روش های کد دادن به اکسس کنترل در انواع مدل های کنترل دسترسی متفاوت می باشد.

بعد از کد دادن به دستگاه که باید توسط کارشناس انجام شود به راحتی می توانید از اکسس کنترل استفاده کنید. سیستم کنترل تردد به گونه ای طراحی شده که در مواقع اضطرار و حادثه نیز اجازه دسترسی ویژه به آتش نشان ها و نیروهای امدادی داده می شود. اگر دستگاه دارای قابلیت faile secure باشد در هنگام قطع شدن برق درب بسته می ماند و اگر دستگاه دارای قابلیت faile save باشد در موقع قطع برق درب باز می ماند.

انواع اکسس کنترل

در بازار مدرن امروزه تنوع در اکسس کنترل ها بسیار زیاد می باشد. در این مقاله به معرفی انواع اکسس کنترل و کاربرد سیستم  کنترل تردد اشاره می کنیم.

کنترل تردد ( کی پد ) 

ساده ترین نوع اکسس کی پد است که از طریق رمز از پیش اجرا شده  فرمان لازم را به دستگاه ارسال می کند.

تگ و کارت هوشمند

اکسس کنترل تگ و کارت که در اشکال مختلف مانند سکه ای ساده و دست بندها مچی ( مورد استفاده در باشگاه و استخر ) جاسوئیچی و انواع مدل های دیگر وجود دارد. به این ترتیب که با استفاده از chipset که در آن تگ وجود دارد و از قبل به دستگاه مرکزی معرفی گردیده فرمان بازشو را به آن ورودی ارسال می کند.

اسکنر

3 مدل اسکنر در اکسس کنترل ها در بازار موجود است.

  1. اکسس کنترل اسکنر اثر انگشت
  2. کنترل دسترسی اسکن قرنیه چشم
  3. اکسس اسکنر چهره

در حال حاضر استفاده از اسکنر در اکسس کنترل درب اتوماتیک بسیار رایج است. کاربردی ترین نوع آن اسکن اثر انگشت است. به این ترتیب که اشخاص مجاز به تردد از آن محل با استفاده از اثر انگشت خود هستند. مزیت این نوع اکسس نسبت به سایر اکسس کنترل ها استفاده یک شخص معین با اثر انگشت منحصر به فرد همان شخص می باشد. در حالی که در انواع دیگر مانند کارت هوشمند و تگ و رمز افراد دیگری هم می توانند به راحتی از آن محل عبور نمایند.

در اکسس کنترل های اسکنر نوع دیگری نیز وجود دارد که بسیار پیشرفته و دقیق بوده و از سطح امنیت بسیار زیادی برخوردار است در این نوع خاص اکسس کنترل با استفاده از اسکن قرنیه چشم ( که از قبل تعریف گردیده ) اقدام به فرمان باز کردن درب یا گیت تردد را می دهد. همچنین اکسس کنترل دیگری نیز وجود دارد که از طریق اسکن چهره اشخاص عمل می کند که این نوع اسکنر زیاد دقیق نیست.

اکسس کنترل سیم کارتی سیموت

اکسس کنترل سیم کارتی یا ( سیموت ) یک عدد سیم کارت داخل دستگاه قرار می گیرد و شماره آن به اشخاصی که قصد استفاده دارند داده می شود و همچنین شماره اشخاصی که اجازه ورود دارند به دستگاه سیموت داده می شود. شخص می تواند با sms، تک زنگ و یا اپلیکیشن مخصوصی که روی گوشی ثبت می شود تردد را کنترل نماید. در اکسس کنترل سیم کارتی یک نفر به عنوان مدیر مشخص می گردد. این شخص افراد را به دستگاه سیموت اضافه یا حذف می کند.

دستگاه کنترل تردد یک یا چهار کانال درب اتوماتیک

دستگاه اکسس کنترل 1 یا 4 رله که خانگی یا صنعتی آن وجود دارد فرکانس را از ریموت درب برقی گرفته و به قفل برقی یا دستگاه مورد نظر جهت باز شدن درب فرمان می دهد. در این نوع از اکسس کنترل می توان یک تا چهار فرمان مجزا صادر و تردد را کنترل کنید.

اکسس کنترل wireless

در بعضی از درب های برقی که به هیچ عنوان امکان سیم کشی از محل اکسس کنترل تا گیت ورودی ندارد از اکسس کنترل وایرلس استفاده می شود. همچنین در قسمت های متحرک درب اتوماتیک شیشه ای که نمی توان هیچ گونه سیم یا کلیدی به آن وصل کرد، بهترین گزینه کلید وایرلس است.

اکسس کنترل no touch

کلیدهای  no touch و یا بدون لمس در مراکز بهداشتی مانند اتاق عمل ها و بیمارستان ها به دلیل عدم لمس نمودن کلید استفاده می شود. در دوران کرونا این نوع اکسس کنترل کاربرد بیشتری داشت. در آن زمان حتی در خیلی از آسانسورها و یا دستگاه های نوبت دهی و… نیز از اکسس کنترل نوتاچ استفاده می گردید.

بعضی از دستگاه های اکسس کنترل به صورت ترکیبی در یک دستگاه وجود دارد. مثلا به این صورت که در یک دستگاه هم از تگ هم از رمز ( کی پد ) و هم از اسکن و اثر انگشت استفاده می کنند.

انوع اکسس کنترل کاربرد مزایا معایب
کی پد ( رمزی ) معمولا در مکان های مسکونی و اداری مورد استفاده قرار می گیرد. 1- قیمت مناسب

2- سهولت در انتقال رمز به دیگران

1- سطح امنیت پایین به دلیل احتمال لو رفتن کد و رمز

2- نیاز به زمان بیشتری برای اجرای فرمان دارد.

تگ و کارت هوشمند درب کمد اسنخر و باشگاه و

ساختمان های مسکونی و اداری و پزشکی

1- فرمان سریع

2- اجازه استفاده موقت به دیگران

3- قیمت نسبتا مناسب

1-احتمال گم شدن و یا سرقت تگ و کارت

2-احتمال کپی کردن در برخی از مدل ها

اثر انگشت جهت حضور و غیاب در مکان های اداری و …

استفاده در مکان های سری و امنیتی

1- فقط برای شخص مورد نظر امکان ورود وجود دارد.

2- امکان سرقت، کپی و لو رفتن رمز اکسس کنترل وجود ندارد.

1-قیمت بالاتر نسبت به اکسس رمز و کارت

2-در صورت مخدوش یا کثیف بودن انگشت احتمال خطا وجود دارد.

تشخیص چهره ورودی ادارات دولتی وخصوصی و مکان هایی که نیاز به تشخیص و کنترل ورود و خروج اشخاص دارد. کنترل دقیق تر اشخاص با ثبت چهره شخص مورد نظر 1-امنیت پایین نسبت به سایر اسکنرها

2-احتمال تشخیص اشتباه چهره

اسکن قرنیه چشم در مکان های خاص فوق امنیتی و سری مورد استفاده قرار می گیرد. امنیت بسیار بالا نسبت به تمامی موارد قیمت بسیار بالا نسبت به انواع اکسس کنترل ها
اکسس کنترل wireless مکان هایی که امکان سیم کشی از اکسس تا دستگاه ورودی وجود ندارد. بهترین گزینه برای نصب روی درب های متحرک اتوماتیک و مکان هایی که امکان سیم کشی ندارد. نیاز به باطری دارد و لازم است باطری آن چک شود.
اکسس کنترل no touch مراکز درمانی، اتاق عمل و کلیه مکان هایی که بهتر است کلید لمس نشود. بدون نیاز به لمس کلید قادر به ارسال فرمان به ورودی درب اتوماتیک را دارا می باشد. امنیت پایین زیرا فقط برای تردد است و هر شخصی می تواند با گرفتن دست جلو اکسس فرمان باز شو را صادر کند.

سخن پایانی اکسس کنترل

دفتر حفاظتی کیمیا در این مقاله به معرفی انواع اکسس کنترل، کاربرد و عملکرد آن پرداختیم. با استفاده از دستگاه اکسس کنترل دیگر نیازی به کلید و قفل برای تامین امنیت نیست. شما با خرید اکسس کنترل درب برقی منزل یا سازمان ها و ادارات می توانید بسیار راحت و با امنیت بیشتر امکان دسترسی به افراد مختلف را ایجاد نمائید. هر یک از دستگاههای کنترل دسترسی بنا به درخواست و نیاز مشتری، در مکان مورد نظر بر روی درب اتوماتیک در اصفهان نصب خواهد شد.

دفتر حفاظتی کیمیا با بیش از دو دهه تجربه در زمینه فروش، نصب و خدمات انواع درب اتوماتیک در اصفهان آماده ارائه خدمت و مشاوره رایگان در زمینه خرید و نصب اکسس کنترل در اصفهان و ارائه بهترین قیمت درب اتوماتیک اصفهان می باشد. در صورت نیاز برای استعلام بهترین قیمت ها با شماره 11-36633010-031 و یا 09131085560 تماس حاصل فرمایید.

2/5 - (10 امتیاز)
مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *