جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در این مقاله به معرفی انواع تیغه کرکره برقی از لحاظ شکل ظاهر و جنس می پردازیم که به سه شکل در بازار عرضه می شود عبارتند از تیغه آلومینیومی، تیغه فولادی و تیغه پلی کربنات، با توجه به این که هر یک از این تیغه ها با کیفیت های متفاوتی در بازار موجود است و کیفیت و قیمت تیغه کرکره بر قیمت تمام شده  درب اتوماتیک کرکره ای در اصفهان بسیار تاثیر گذار و تعیین کننده است توصیه می شود در انتخاب نوع و کیفیت تیغه دقت لازم را به کار گیرید و بر اساس نیاز و محل نصب درب، انتخاب مناسبی داشته باشید.

انواع تیغه کرکره برقی

در ابتدا باید مشخص کنید تیغه کرکره برقی برای چه محلی نصب می شود؟ مغازه، بانک، منزل شخص، سپس مشخص کنید در رابطه با کرکره برقی چه چیزی برای شما الویت است؟ استحکام، زیبای، بی صدا بودن یا قیمت ارزان تر، با مشخص کردن این موارد در هنگام خرید درب برقی کرکره ای کارشناسان دفتر حفاظتی کیمیا بهترین تیغه و مناسب ترین قیمت تیغه کرکره برقی را به شما پیشنهاد خواهند داد. انواع تیغه کرکره برقی به شرح زیر می باشند.

تیغه کرکره برقی فولادی

تیغه فولادی کرکره برقی که در اصل با نام تجاری فولادی و تشکیل شده از ورق های گالوانیزه و از پر مصرف ترین نوع موجود در بازار هستند به عنوان تیغه های ضد سرقت، ضد زنگ و استحکام بالا در ایران به فروش می رسند. استحکام این نوع تیغه بیشتر از تیغه های آلومینیومی می باشد و اغلب برای بانک ها، درب سوله و کارخانجات و همچنین برای مکان های کم تردد که نیاز به امنیت بیشتری دارد به کار برده می شود.

بهتر است به همراه تیغه فولادی از ریل های ضد سرقت فولادی که از همین جنس و با ضخامت بسیار بالاتری می باشد استفاده گردد. با توجه به شرایط متفاوتی که تیغه های فولادی دارد نحوه نصب آن نیز بسیار تخصصی بوده و نیاز به رعایت پروتکل های خاص خود را دارد. که هم در مرحله اولیه جواب دهی مناسب را داشته باشد و هم در طولانی مدت به مشکل بر نخورد.

انواع تیغه فولادی کرکره برقی

تیغه های گالوانیزه یا فولادی دارای انواع مختلفی هستند که هر یک برای مکانی مناسب هستند که عبارتند از:

عوامل موثر در عملکرد تیغه کرکره برقی ( فولادی ) عبارتند از :

  1.  جنس اولیه و نحوه تولید از مهمترین موارد در نوع ساخت
  2.  طریقه مونتاژ تیغه فولادی
  3.  نوع درپوش و یا ( کپس ) به کار برده در ساخت
  4. نحوه قرار دادن آن هنگام نصب

برای کسب اطلاعات بیشتر از طریقه نصب درب کرکره اتوماتیک می توانید مقاله مراحل نصب کرکره برقی را مطالعه بفرمایید. دفتر حفاظتی کیمیا از اولین ارائه دهنده های درب اتوماتیک در اصفهان می باشد و می تواند با توجه به تجربه طولانی خود بهترین نوع تیغه فولادی را با مناسب ترین قیمت متناسب با محل مورد نظربه شما عزیزان ارائه دهد.

 تیغه کرکره برقی آلومینیومی

تیغه آلومینیومی از نظر شکل ظاهر انواع مختلفی دارد، که دارای ضخامت 1.5 سانت تا 14.5 سانت متفاوت می باشد. مسئول فنی دفتر حفاظتی کیمیا بهترین ضخامت تیغه را برای پروژه شما پیشنهاد می دهد. در ادامه انواع تیغه های آلومینیومی را از نظر جنس  بررسی می کنیم.

دسته اول: تیغه هایی ساخته شده از شمش آلومینیوم استاندارد با آلیاژ 6063 که مواد اولیه تولید شده در کارخانه آلومینیوم سازی می باشند. این نوع از تیغه از بهترین نوع تیغه آلومینیومی کرکره برقی می باشد.

دسته دوم: تیغه هایی ساخته شده از شمش آلومینیوم با آلیاژ تبدیلی که ضایعات کارخانجات مختلف می باشد. برای تهیه این نوع شمش ضایعات آلومینیوم که به آلیاژ 6063 نزدیک هستند جمع آوری شده و با انجام فرایندی بر روی آنها، این ضایعات را به شمش های آلومینیوم 6063 تا حد امکان نزدیک می کنند. این نوع از تیغه، تیغه کرکره درجه دوم  هستند.

دسته سوم: تیغه هایی ساخته شده از شمش آلومینیوم ضایعاتی که ساخته شده اند از انواع آلومینیوم های جمع آوری شده از کارخانجات، درب منازل و…. . این نوع از شمش ها با توجه به نحوه تولید آنها دارای مقداری ناخالصی هستند که باعث شده برای تولید تیغه درب کرکره مناسب نباشند. زیرا تیغه کرکره برقی جزو پروفیل های مصرفی است که مرتبا در حال حرکت و تحت فشار است. با وجود نا خالصی در شمش آلومینیوم به مرور زمان امکان تغییر فرم در تیغه ها و یا جدا شدن و سقوط آن ها وجود خواهد داشت.

در هنگام خرید کرکره برقی به این نکته توجه فرمائید که تشخیص نوع تیغه آلومینیوم که از کدام دسته بالا می باشد کار بسیار دشواری ست. غیر از موارد ساده و اولیه برای تشخیص تیغه، همانند چک کردن استحکام تیغه و  بی صدا بودن آن، آنالیز تیغه ها و تشخیص کیفیت آنها از طریق آزمایشگاه می باشد.

پس توصیه می کنیم برای خرید کرکره برقی به شرکت ها و مراکز معتبر و دارای سابقه و رزومه موفق رجوع کنید تا از بابت جنس تیغه و کیفیت نصب نگرانی نداشته باشید. دفتر حفاظتی کیمیا در اصفهان می تواند با توجه به تجربه طولانی خود تیغه درب کرکره اتوماتیک متناسب با محل را به شما معرفی کند.

 انواع تیغه پانچ دار و آلومینیومی کرکره برقی

معمولا پرمصرف ترین تیغه های پانچ دار، از جنسی شبیه گالوانیزه تشکیل شده است که بعد از تولید تیغه ها توسط قالب های فورج و با استفاده از پرس، سوراخ هایی با اشکال مختلف مانند دایره، بیضی و یا ستاره بر کف گودی تیغه ایجاد می شود که آن را تبدیل به تیغه سوراخ دار می نماید. در تیغه های آلومینیومی تک جداره باز هم با استفاده از قالب و پرس سوراخ های بزرگتری به شکل مستطیل، بیضی، دایره و …. ایجاد می شود.

روش دیگر تبدیل تیغه دوجداره به سوراخ دار : استفاده از مته های مخصوص بر روی تیغه ها و ایحاد سوراخ های گردی بر روی تیغه کرکره برقی می باشد. کاربرد تیغه پانچ دار درب اتوماتیک کرکره ای  :

  1.   مکان هایی که نیاز به دید داخل و یا بیرون دارد.
  2. مکان هایی که نیاز به رد و بدل شدن هوا دارد.
  3. محل هایی که نیاز به ورود نور دارد. ( در پشت پانچ ها از ورق پلی کربنات استفاده می گردد که فقط نور وارد شود بدون نیاز به ورود هوا )

دفتر حفاظتی کیمیا در اجرای یکی از پروژه های خود جهت درب ورودی تونل انتقال آب که به علت پمپاژ آب از انتهای تونل نیاز به تامین هوای داخل تونل در هنکام بسته بودن درب داشت از تیغه پانچ دار فولادی کیفیت مرغوب استفاده کرده است.

 تیغه کرکره برقی  پلی کربنات

نوع دیگری از انواع تیغه کرکره اتوماتیک موجود در بازار تیغه های پلی کربنات می باشد. به طور کلی به دونوع تقسیم می شود.

 تیغه کرکره برقی غضروف دار آلومینیوم : در درب کرکره ای غضروفی تیغه ها به وسیله یک پروفیل آلومینیومی به هم متصل می شود. تیغه های کرکره غضروفی دارای استقامت کمتری نسبت به کرکره های استیل هستند. این تیغه کرکره برقی برای در کرکره برقی با دهانه های بزرگ و مکان هایی که احتیاج به امنیت دارد مناسب نمی باشد. ولی در مقابل قیمت کمتری نسبت به نوع اول دارد. تیغه غضروفی پلی کربنات درب کرکره ای قابلیت استفاده از رنگ های متنوع و مناسب با محیط را دارد.

 تیغه فوم دار کرکره برقی

تیغه فوم دار کرکره برقی همان تیغه آلومینیوم، فولادی و یا گالوانیزه ای می باشد که داخل تیغه خمیری به وسیله دستگاه تزریق می شود و به نام تیغه فوم دار معرفی می شود. خمیر فوم شکل پلی اوراتان باعث ایجاد مقاومت و کم شدن صدای در برقی کرکره ای می شود. استفاده از تیغه فوم دار آلومینیومی باعث ایجاد مقاومت بالا نسبت به ضربه می شود. تیغه گالوانیزه فوم دار به دلیل سبک تر بودن مقاومت کمتری نسبت به نوع تیغه آلومینیوم فوم دار دارد. انواع تیغه فوم دار اعم از آلومینیومی، گالوانیزه و فولادی معمولا عایق سرما و گرما، ضربه پذیر و کم سر و صدا هستند.

 تفاوت کرکره برقی فولادی و آلومینیومی 

کرکره برقی فولادی و آلومینیومی هر کدام مزایای خاص خود را نسبت به دیگری دارند و نمی توان گفت کدام نوع بهتر است. چیزی که باید توجه داشت محل استفاده از این کرکره است، این که کرکره برقی را برای چه محلی می خواهید؟ برای یک سوله یا برای یک مغازه کوچک محلی؟ یا پارکینگ منزل؟ از مزایای کرکره برقی فولادی نسبت به آلومینیومی می توان گفت که کرکره فولادی از امنیت بالاتری نسبت به کرکره آلومینیومی برخوردار است و دلیل آن هم استفاده از تیغه و ریل مقاوم می باشد. جنس تیغه های فولادی کرکره برقی از نوعی آلیاژ تشکیل شده که با آلیاژ به کار رفته در فولاد فرق دارد ولی دارای استحکام بسیار زیادی می باشد.

کرکره های آلومینیومی در مقابل تابش آفتاب و دیگر عوامل جوی بسیار مقاوم اند پس برای شرایط آب و هوایی بسیار گرم یا بسیار سرد و مرطوب مناسب هستند. به علاوه رنگ آنها نیز ثابت خواهد ماند زیرا دارای خاصیت ضد فرسایشی هستند اما کرکره های فولادی اگر با رنگ های بی کیفیت و درجه دو ساخته شده باشند رنگ خود را پس از مدتی از دست می دهند. برای مکان های مرطوب چندان مناسب نمی باشد. با توجه به مقاومت بالا و استحکام بسیار خوبی که کرکره فولادی دارد اغلب از این کرکره ها در مکان هایی که نیاز به امنیت در سطح بالایی حفظ شود، استفاده می گردد.

کرکره برقی آلومینیومی نسبت به دیگر انواع کرکره برقی از طول عمر بالاتر ( به شرط نگهداری درست) برخوردار است. البته باید توجه داشته باشید که امنیت بالای کرکره فولادی به معنی این نیست که بقیه انواع کرکره امنیت ندارند. یکی از ویژگی های کرکره برقی امنیت آن است و بعد از کرکره فولادی کرکره برقی آلومینیومی بیشترین میزان استحکام را دارد که می تواند امنیت محل شما را تامین کند.

در کنار مزایای زیادی که کرکره های فولادی دارند چند مورد ضعف هم در این کرکره ها به چشم می خورد. مثلا تیغه های کرکره های فولادی معمولا پس از مدتی کار کردن در هنگام باز و بسته شدن سر و صدا ایجاد می کنند که خب این مورد برای کارکنان محل چندان خوشایند نیست. این صدا نسبت به تیغه های آلومینیومی به کار رفته در کرکره برقی های آلومینیومی بسیار بیشتر است.

 اگر در کرکره آلومینیومی تیغه با کیفیت به کار رفته باشد خواهید دید که در هنگام بالا و پایین رفتن صدای بسیار کمی دارند، چیزی که در کرکره فولادی هرگز امکان پذیر نیست. به همین دلیل در مکان هایی که نیاز به تردد بالایی دارد و یا از نظر سر و صدا حساسیت وجود دارد از تیغه کرکره فولادی استفاده نمی گردد. دلیل صدای زیاد تیغه فولادی، ضخامت تیغه ها، وزن بالای آنها و وجود قوس در آنهاست که طبیعی ست مخصوصا اگر ابعاد درب بزرگ باشد.

نتیجه گیری:

می توان این طور گفت که در هنگام خرید کرکره برقی شما باید بدانید که چه چیزی از کرکره خود می خواهید، صدای کمتر؟ هزینه کمتر؟ مقاومت بیشترو یا امنیت بیشتر؟

برای بعضی از مشتریان فقط ارزان تمام شدن درب اهمیت دارد و برخی دیگر نیز فقط به دنبال کیفیت هستند. به همین علت نمی توان نسخه یکسانی داد. همچنین مکان هایی که در آن از کرکره برقی استفاده می شود نیز متفاوت است. لذا توصیه اکید ما به شما خریداران عزیز این است که در هنگام خرید حتما از فروشندگان معتبر با رزومه قوی مشاوره دریافت کنید تا با بررسی دقیق و همه جانبه ویژگی های محل استفاده از درب اتوماتیک مورد نظرتان بتوانید خریدی خوب و مناسب داشته باشید.

نکته مهم دیگر در هنگام خرید کرکره برقی در اصفهان این است که از شرکت های معتبری خرید کنید که کار نصب را به صورت تخصصی انجام می دهند و خدمات پس از فروش نیز ارائه میدهند. زیرا بعضا مشاهده شده قطعات کرکره برقی را از جنس های بی کیفیت انتخاب می کنند تا هزینه راکاهش دهند و پس از فروش محصول هم دیگر مسئولیتی در قبال آن نمی پذیرند. همچنین از پرسنل نصب با تجربه و متعهد استفاده نمی گردد. این می تواند در حدود 50 درصد در کیفیت درب موثر باشد.

دفترحفاظتی کیمیا با قریب به دو دهه تجربه در زمینه فروش، نصب و خدمات انواع درب اتوماتیک در اصفهان آماده ارائه خدمت و مشاوره رایگان در زمینه خرید و نصب درب اتوماتیک در اصفهان و ارائه بهترین قیمت درب اتوماتیک در اصفهان می باشد. درصورت نیاز برای استعلام بهترین قیمت ها با شماره 11-36633010-031 و یا 09131085560 تماس حاصل فرمایید.

2.1/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
برای دریافت مشاوره و استعلام قیمت انواع در برقی تنها کافیست با ما در تماس باشید.
👋 سلام؛چطور میتونم کمک کنم؟