جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آنچه در این مقاله می‌خوانید

اصفهان، خیابان سجاد، چهارراه سپهسالار ، خیابان ارباب، دومین دوربرگردان، ساختمان مهر، طبقه اول، دفتر حفاظتی کیمیا

مشاوره قبل خرید و استعلام قیمت انواع درب: 09131085560 - 03136633011 - 03136633010

روش های کاهش صدای درب اتوماتیک پارکینگ | راه های رفع صدا دادن جک درب پارکینگ | دفتر حفاظتی کیمیا
فهرست مطالب

شاید شما هم تا به حال در هنگام ورود یا خروج از درب پارکینگ، صدای جک در برقی پارکینگ خود را شنیده باشید و به این فکر کرده اید که علت صدا دادن جک درب پارکینگ چیست؟ دفتر حفاظتی کیمیا با حدود ۲۰ سال سابقه کار در زمینه درب اتوماتیک در اصفهان و تجربه در رفع انواع مشکلات آن، اطلاعات خود را به عنوان خدمت در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. در این مقاله قصد داریم در مورد روش های کاهش صدای درب اتوماتیک پارکینگ توضیحات مفیدی را ارائه دهیم. در ادامه مطلب بنا به نوع درب ( ریلی یا بازویی ) آموزش طریقه تشخیص عیب و پس از آن نحوه رفع صدا خدمت شما ارائه می شود.

روش های کاهش صدای درب اتوماتیک پارکینگ

  1. بررسی جک و یا موتور
  2. تعویض بلبرینگ های فرسوده
  3. استفاده از بلبرینگ با پوسته تفلونی
  4. استفاده از لاستیک مخصوص و یا چسب آکواریوم
  5. عدم استفاده از گریس و یا روغن

در ابتدای تشخیص، صدا مورد بررسی قرار می گیرد که آیا از خود درب است یا از جک یا از موتور که در هر دو نوع درب ( ریلی و بازویی )  بهترین راه حل برای پیدا کردن مشکل و رفع عیب این است که موتور و یا جک ها را به صورت خلاص قرار داده و درب را با دست حرکت دهیم تا تشخیص دهیم  صدا از کدام قسمت است.

علت صدا دادن جک درب پارکینگ

معمولا به صورت اصولی برای حرکت درب اتوماتیک ریلی اصفهان از دو قرقره در قسمت پایین درب که بر روی یک میلگرد صیقلی قرار می گیرد و برای تحمل وزن و حرکت و هدایت درب استفاده می شود که این قرقره ها در روان و بی صدا حرکت کردن درب بسیار موثر است و همچنین از دو بلبرینگ در قسمت بالای درب استفاده می شود که در داخل یک ریل قرار می گیرد و وظیفه آن هدایت قسمت بالای درب می باشد که در اکثر مواقع بیشترین قسمت سر و صدای درب به این دو بلبرینگ مربوط می شود.

بلبرینگ هایی که پوسته فلزی دارند ریل های آن نیز فلزی هستند و بلبرینگ ها داخل ریل به صورت آزادانه حرکت و لرزش دارند. بنابراین موقع حرکت درب برقی ریلی برخورد فلز با فلز اتفاق می افتد و باعث پیچیدن صدا در درب می شود که راه حل رفع آن تعویض بلیرینگ و استفاده از بلبرینگ هایی با پوسته تفلونی می باشد. تعویض بلبرینگ های در ریلی به مقدار بسیار زیادی در رفع صدای جک درب پارکینگ موثر است.

لازم به ذکر است در برخی موارد ( مخصوصا درب های قدیمی ) هیچ گونه بلبرینگی در قسمت بالای درب قرار نگرفته و خود درب داخل ریل کشیده شده و حرکت می کند که بسیار غلط است و باعث ایجاد صدا و روان حرکت نکردن درب می شود که راه حل آن نصب دو عدد بلبرینگ تفلونی می باشد. همچنین درب هایی که در آن از شیشه استفاده شده است، فیکس نبودن شیشه در جای خود باعث لرزش و صدا می شود که راهکار آن استفاده از لاستیک های مخصوص و یا چسب اکواریوم می باشد.

در صورتی که پس از انجام اقدامات فوق صدایی از خود درب به گوش نرسید مجددا موتور را درگیر کنید و با ریموت اقدام به باز و بسته نمودن درب برقی نمایید. اگر در انتهای باز و بسته شدن، درب به چهار چوب برخورد و باعث صدا شد از ضربه گیرهای اسفنجی مخصوص استفاده کنید و یا میکروسویج قطع کن را تنظیم نمایید.

نهایتا در صورتی که از داخل موتور صدایی اضافه بر کارکرد طبیعی موتور به گوش رسید از هر گونه دستکاری ( گریس و روغن کاری ) خودداری نمایید و به متخصص درب های اتوماتیک در اصفهان مراجعه فرمایید. گریس و روغن کاری بی مورد یا در همان ابتدا موجب به وجود آمدن مشکلات اضافه می گردد و یا در لحظه اول به مانند یک مسکن رفع عیب نموده ولی در طول زمان مشکلات  شدیدتری را به وجود می آورد که یکی از دلایل آن جذب گرد و غبار و ذرات معلق در هوا و خوردگی بیشتر در حین کار کردن مکرر می باشد.

دلایل رایج صدا دادن جک درب پارکینگ

همان طور که حتما می دانید برای اتوماتیک کردن درب پارکینگ جک های زیادی با انواع و برند های مختلف در بازار موجود است که بنا به نیاز و بودجه شما خریداری و نصب می شود. حال اگر مشکلی در درب اتوماتیک پارکینگ شما پیش آمد باید جک باز بینی شود. برای انتخاب جک اتوماتیک برای درب پارکینگ یکی از پارامترهایی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است صدای جک‌ها می‌باشد.

جک های اتوماتیک پارکینگی به دو دسته الکترومکانیک و هیدرولیک تقسیم می‌شوند که با مقایسه صدای این دو نوع بدون شک می‌توان گفت صدای جک‌های هیدرولیک بسیار کمتر از جک های الکترومکانیک می‌باشد. بنابرین اگر صدای جک برای شما حائز اهمیت بوده و توان مالی خرید جک‌های هیدرولیک را دارید توصیه می شود حتما از جک های هیدرولیکی خریداری کنید. اما قیمت بالای این نوع جک‌ها باعث شده تا اکثرا رو به خرید جک‌های الکترومکانیک بیاورند.

 صدای جک درب پارکینگ

  • در مرحله اول باید خوب دقت کنید و به صدای جک گوش دهید تا مطمئن شوید صدا از چه ناحیه از جک می آید. تشخیص صدای بلبرینگ ها، چرخ دنده و صداهای ناشی از اصطکاک دو سطح فلزی بر روی هم می‌تواند کمک شایانی به شما در پیدا کردن ناحیه معیوب کند.
  • بعد از پیدا کردن ناحیه معیوب می توانید به مقدار کم از روان کننده استفاده کنید.

توجه! باز هم توصیه اکید ما راهنمایی گرفتن از فرد متخصص است.

  • اگر بعد از این کار باز هم بهبودی حاصل نشد جک باید از سیستم برقی خود جدا شود و چرخ دنده‌ها و بلبرینگ‌ها توسط تکنسین متخصص بررسی شوند.
  • یکی دیگر از دلایل صدای جک می تواند به سال ساخت آن مربوط باشد. جک های جدید به دلیل قطعاتی که به آن ها اضافه شده است، سر و صدای کمتری ایجاد می کنند.
  • عاملی که موجب ایجاد صدا در موتورهای ریلی زنجیری می شود، صدای حرکت زنجیر است. شما می توانید زنجیر را با تسمه جایگزین کنید تا صدای کمتری ایجاد کند اما باید بدانید که طول عمر تسمه به مراتب کمتر از زنجیر است.
  • مورد بعدی وارد شدن هر چیزی مانند: گرد و غبار و رطوبت در موتور، شافت و چرخ دنده است که باعث کند حرکت کردن قطعات و به صدا افتادن آنها می شود..

کلام آخر:

نکته ای که باید بدانید این است که به طور کلی تمامی دستگاه های مکانیکی و الکترونیکی که دارای قطعات فلزی باشند، حتما در هنگام کار کردن صدا تولید خواهند کرد و این امر بسیار طبیعی و اجتناب ناپذیر است. پس نباید انتظار بی صدا بودن جک اتوماتیک را داشت و تنها با بررسی موارد ذکر شده می توان از به صدا افتادن بیشتر و خرابی جلوگیری کرد.

  • این متن مروبط به دفتر حفاظتی کیمیا می باشد و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد.

دفترحفاظتی کیمیا با بیش از یک دهه تجربه در زمینه فروش، نصب و خدمات انواع درب اتوماتیک در اصفهان آماده ارائه خدمت و مشاوره رایگان در زمینه خرید و نصب درب اتوماتیک در اصفهان و ارائه بهترین قیمت درب اتوماتیک در اصفهان می باشد. در صورت نیاز برای استعلام بهترین قیمت ها با شماره ۱۱-۳۶۶۳۳۰۱۰-۰۳۱ و یا ۰۹۱۳۱۰۸۵۵۶۰ تماس حاصل فرمایید.

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *